Nyttigheter efter träning.

Skreppur

Trådstartare
Jag ska börja träna min fjording mer på allvar nu när han är klar med igångsättningen. 156cm och väger runt 4-500. Relativt nätt, högrest och fint byggd. Han är varken pigg eller het vid ridning, älskar arbete och går in för in uppgift. Han är inte fet, inte alls! Bara omusklad.

Så. Skulle jag kunna ge honom någonting som hjälper hans muskler på vägen?

(:

OJ den ska in på foder såklart!
 
Senast ändrad:
Sv: Nyttigheter efter träning.

e-vitamin är så klart bra.

jag köper en brun burk med oragnet lock, kommer inte ihåg vad den heter..
 
Sv: Nyttigheter efter träning.

Allsidig träning, foderstat anpassad till arbetet och tid räcker säkert. Gissar du vikten eller har du vägt/mätt hästen? Låter lite lågt för en häst i den storleken och den rasen även om det är en nätt fjording.
 
Sv: Nyttigheter efter träning.

Min mor gissade. Tyckte själv det lät lågt då våra småshettisar väger en hel del samt en haflinger jag red på 147 vägde 560 ^^
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 992
Senast: TinyWiny
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 740
Senast: Efwa
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 804
Senast: MaritH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp