Nyttig matlåde-mat

_Charlotte_

Trådstartare
Jag vill ha tips mat som är smidigt att ha i matlåda, nyttigt och kalorisnålt (eller lätt att göra kalorisnålt genom små förändringar). Det ska vara sånt som går att äta kallt.

Jag är skittrött på sallad i alla former, så sånt som inte är sallad är ju att föredra :D Och gärna inte så mycket snabba kolhydrater.
 
Köp en mattermos! Man värmer maten på morgonen och lägger i termosen = kan ta med sig vilken mat som helst! Jag brukar värma maten vid 7 på morgonen och äta den vid 12, utan problem :)
 
Köp en mattermos! Man värmer maten på morgonen och lägger i termosen = kan ta med sig vilken mat som helst! Jag brukar värma maten vid 7 på morgonen och äta den vid 12, utan problem :)

Det är förstås en bra idé! Hinner inte göra det nu till helgen, men till nästa gång jag behöver ha med matsäck ska jag införskaffa en :)
 

Liknande trådar

Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
845
Senast: Sel
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 197
Senast: Krålus
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 487
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 834
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp