Nytt svenskt rekord!!

N

Nyrelski

Nicklas Parmler hoppade idag 2.15 m med Quidos och slog Peter Eriksson gamla rekord på 2.10!
De hoppade ett riktigt "höjdhoppningshinder" som lutade lite och hade en stor vit häck under och sen läderklädda bommar. Det var så tufft! Jag fattar inte att hästarna bara vågar hoppa ett sånt hinder:eek:

Jag har tyvärr inga bilder, hade bara min dåliga mobilkamera, men här är resultaten:

http://www.equipe.nu/Display.aspx?view=results&Id=7062

Ett sånt här typ av hinder var det. Detta är för övrigt världsrekordet på 2.47
247cm-vrldsrekord.jpg

Sv: Nytt svenskt rekord!!

Jag kan inte få in bilderna från mobilen i datorn, men kanske någon annan var där och fotade?

Annars kommer det i ridsport (Krister Lind var där) och förmodligen i pausinslaget på nästa WC hoppning. Det var ju Parmlers son som vann... Så nu vet vi också vad man får höra om i fortsättningen när han är kommentator....

Parmler, WC 2010:
...ja, det är ju en stor oxer det där,... det svenska höjdhoppningsrekordet är föresten 2.15. Det var ju faktiskt min son som satte det. Bla, bla, bla... :angel:

Fler än jag som tror att Peter Eriksson kommer att testa 2,20 så fort tillfälle ges?:angel: :D

Alldeles säkert. Det går ju inte för sig att ha hoppat näst högst i sverige:D

Eller tredjen högst blev det visst numera.

å andra sidan så hörde jag att "gossen" hade riktigt djuplodade filosofier kring sina försök idag, till skillnad mot de andra som sade "jag gasar och håller i manen så länge det går":D

Apo

Ingen som har bilder??
jag har filmer upp till 1.90 på mobilen, sedan lade den av :mad:
Dessutom vet jag inte om man kan få in dem på datorn :smirk:

Kan du lägga in på datorn då eller?
Du kan väl PM:a ditt nummer så mms:ar jag dig

Sparka och hålla i manen var Parmlers taktik:D Men jag hade nog inte vågat sparka så mycket på den hästen....helt tokig var den!

Peter skiftade mellan höger och vänster galopp, ändrade fart från gång till gång och försökte lista ut var hindret var lägst;)

Adrian gjorde exakt likadant varje gång, hoppade det "lilla" hindret, böt varv och hoppade det höga. Han var felfri upp till 2.10, rev en gång på 2.15. Sen på 2.20 kunde han inte hålla sig lugn längre utan drev på för hårt och då stannade hästen så han trillade av:smirk:

Nyrelski skrev:
Adrian gjorde exakt likadant varje gång, hoppade det "lilla" hindret, böt varv och hoppade det höga. Han var felfri upp till 2.10, rev en gång på 2.15. Sen på 2.20 kunde han inte hålla sig lugn längre utan drev på för hårt och då stannade hästen så han trillade av:smirk:

Nja riktigt så var det nog inte. ;) Hästen började ju stå emot där runt 2.15 så då började armarna hjälpa till och vid 2.20 så räckte det inte till att driva med hela kroppen utan hästen hade fått nog. Men jäklar vad den hoppade!!!!:love:

He he det roligaste var att det var den minsta hästen som deltog som vann och slog rekordet :)

En inlånad vallack som är 1,63 meter hög :)

VAr bor Niclas nånstans? undar lite...

Nyrelski skrev:
Parmler, WC 2010:
...ja, det är ju en stor oxer det där,... det svenska höjdhoppningsrekordet är föresten 2.15. Det var ju faktiskt min son som satte det. Bla, bla, bla... :angel:

Det räcker nog till nästa sändning, vi behöver inte vänta till 2010.. men har ingen slagit det tillsdess så kommer det nog uppreppas även då ;)

Det låter förresten som du skriver manus åt Parmler Senoir, det är ju ordagrant vad han kommer att säga :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka