Nytt släp!

pomelo

Trådstartare
Har sålt mitt enaxlade ume släp och nu ska det köpas nytt eller ja ett begagnat ska det vara.
Har hela tiden bestämt att jag skulle ha ett ume släp igen, men så började jag ju fundera lite på boj, men bestämde att det blir ett umesläp. Nu vet jag dock inte om jag vågar lägga alla sparpengarna då min hästsituation ser lite lömsk ut. Har önskat att köpa ett med sadelkammare vilket kostar en del så nu lutar det åt att jag köper ett utan för att uppgradera det lite senare, det viktigaste är att det är en boggi. Men å andra sidan så står en sadelkammare rätt högt på önskelistan ( så himla skönt med all packning vid meeting) så frågan är om man ska gå ifrån ume och köpa något billigare? Har kört väldigt mkt med släp och alltid tidigare kört med ett vanligt ume boggi släp. Velar.. :confused::crazy::grin:

Tipsa mig om fler alternativ, kraven är inbyggd sadelkammare, aluminiumgolv och belysning i transporten.

Sv: Nytt släp!

belysning i själva transporten har alla mig veterligen... de flesta nya har som extra tillval/standard (bla boj) alugolv...

jag skulle definitivt köpa en med sadelkammare, ett ume släp från 05 någonstans kostar inte så många kronor över 50.

Inte så himla lätt att hitta då jag behöver det så fort som möjligt och dessutom behöver jag kunna lyfta momsen, så privatperson som säljare går bort..

Hittat ett perfekt men går inte att lyfta momsen..

då får jag be om ursäkt, uppfattade det inte så.. hört med någon som hyr ut släp? de brukar sälja sina vart efter o byta ut.. leasingfirmor?

Vad är din smärtgräns prismässigt och hur gammalt får släpet vara?

Jag köpte ett Umesläp A60 (tror det är 10 cm smalare) istället B60 och fick därför ett pris som passade min plånbok bättre. Fungerar utmärkt att transportera två även i det släpet.

Jag såg en A60 - 03 för 55200 med momsen avdraget, skulle komma in v.39

Ja, det är 10 cm smalare. Jag har redan koll på det ;) och det är ungefär dom pengarna jag vill handla för.

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 926
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 874
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Har sålt mitt gamla umesläp och ska byta upp mig. När jag kollar runt så för samma pengar som jag får ett ume- eller bojsläp från 04-06...
Svar
19
· Visningar
2 441
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 046
Senast: Mimmimamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA