Nytt kök!

Sv: Nytt kök!

Vad fint det blev!

Vi är just inne i köksrenoveringen (kan följas på bloggen) och tänkte gå från detta
100504+%284%29.JPG

PICT0004.JPG

100429+%2829%29.JPG

till
K%C3%B6kA.gif

K%C3%B6kB.gif

Just nu är det bara kaos så vi får väl se hur det utvecklar sig!:D

Vad fint! Jättehärliga färger!
Alltid kul med före- och efterbilder!

Borat gick igenom ungefär samma behandling :)
58.jpg

54.jpg

11.jpg

51.jpg

Vilken skillnad!
Visst känns det lyxigt med nytt kök?
Jag går och bara myser, stannar upp och bara tittar och tror knappt det är sant.
Vi köpte köket av ett mindre snickeri som kunde anpassa köket efter vårt gamla hus. Luckorna är tillverkade i ask.
Vi har 70 cm djupa bänkar för att vinna bänkyta. Lådorna blev då också extra djupa och rymmer faktiskt ganska mycket. Spiskåpan är ritad efter kökets mått och tillverkad i plåt. En murare har sedan "murat" på plåten och sedan putsat så att den ska likna öppna spisen som finns i rummet bakom fläkten.

Färgvalet var svårt men jag fastnade för Kvänums färg "pärlgrönt". Den färgen gör att köket skiftar färg under dagen beroende på vad det är för ljus som fallen in genom fönsterna. Ibland är det grönt, ibland lite cremefärgat, ibland antikvitt och ibland nästan lite ljusgult.

Kunde ni köpa färgen separat från Kvänum? Och vad är det för färg, plastfärg eller olja?

Köksmöblerna är på väg ut men dom nya har inte kommit än. Ska ha möbler i oljad ek för jag gillar inte vita köksmöbler och det är bättre att bryta av totalt än att ha vitt som inte matchar färgen på luckorna.

Golvet är ett gammalt furugolv som är slipat och oljat och det är sååååå skönt att gå på.

Finns sådana golv i nästan hela huset fast lackade.

Vad fint det blev!

Vi är just inne i köksrenoveringen (kan följas på bloggen) och tänkte gå från detta
100504+%284%29.JPG

PICT0004.JPG

100429+%2829%29.JPG

till
K%C3%B6kA.gif

K%C3%B6kB.gif

Just nu är det bara kaos så vi får väl se hur det utvecklar sig!:D

Spännande projekt. Ska du ha glasrutor överst på alla luckorna? Hade lite funderingar på det men slopade det eftersom då måste jag hålla ordning i skåpen på översta hyllorna :p. Inte riktigt min grej. Sen var det någon som sa att dom blir så himla skitiga och jobbigt att hålla dom snygga. Vet inte om det stämmer men jag ångrar inte att vi har hela luckor iaf.

Åh, vad fint :)

Har också precis renoverat köket, även vi hade vitt kök (vitlaserad ek) och vår placering på spisen blev också i hörnet :)

Däremot ångrar jag att vi inte tog några före-bilder... :crazy:

Spännande projekt. Ska du ha glasrutor överst på alla luckorna? Hade lite funderingar på det men slopade det eftersom då måste jag hålla ordning i skåpen på översta hyllorna :p. Inte riktigt min grej. Sen var det någon som sa att dom blir så himla skitiga och jobbigt att hålla dom snygga. Vet inte om det stämmer men jag ångrar inte att vi har hela luckor iaf.

Jo, vi kör glas överst. Turligt nog visade det sig finnas en pärlspontsvägg bakom masoniten när vi tagit bort köksskåpen. Så det blir en finfin baksida!:love:
Ang. vitrin så tänker jag som så att de översta hyllorna når jag hursomhelst inte utan att använda stol eller stege så det lär knappast vara något problem att hålla ordning om man ställt snygga grejer där från början.

Har man helvitrin ställer det nästan kravet på att hyllplanen korrelerar med spröjsen på luckorna för att det inte ska se skumt ut.

Vi kommer att måla våra golv, sambon (som är den konstnärliga i familjen) har ett mönster klart för sig och jag har gett klartecken utan att ha någon riktig aning om vad han har tänkt sig. Så det kan ju bli spännande (eller så är det så att jag är gravid och trött och säger ja, ja bara det blir gjort.....:o)

Det är snyggt med rutor överst och jag förstår varför ni vill ha det. Har kollat i din blogg och är sååå imponerad över ert arbete. Det huset kommer bli urstiligt när ni är klara någon gång. Gör ni allt arbete själva?

Målat golv är jättesnyggt. Snickaren som var här har målat golv i sin hall med något motiv (kommer inte ihåg vad) och efter 12 år är det fortfarande lika fint. Han trodde att det skulle slitas mer men det har hållt sig kanon.

Tack för berömmet! Jo, vi gör allt arbete själva förutom visst rörmokeri och slutgrejerna vad gäller elen. Problemet är bara att det tar så väldigt lång tid när man gör själv men vi har en fördel i att vi lätt kan spärra av ett rum och jobba när vi har lust.
Som tur är så är vi nattugglor så vi hinner få in någon/några timmar sedan barnen lagt sig (när de är vakna vill vi ju gärna vara med dem).

Fint!:)

Vi har precis köpt hus och behövde inte göra så mycket med köket så det blev en lightrenovering bara...

före
258080-k%C3%B6k.jpg

efter, inte så mycket skillnad kanske men det är iaf vitmålat ovanför fönstret(:o tapeten räckte inte)
258084-k%C3%B6k.jpg

före
258081-k%C3%B6k.jpg

efter
258077-k%C3%B6k.jpg

före
258082-k%C3%B6k.jpg

efter
258078-k%C3%B6k.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 845
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 694
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 916
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar