nytt golv till släpet...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare catta_84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 3 361
C

catta_84

jag har tänkt byta golv i mitt släp till sommaren.. det är inte dåligt men vet inte när de blev bytt sisst så jag tycker det är lika bra för att vara på den säkra sidan.... frågan är hur gör jag? vilket material är bäst/mest hållbart??? vart vänder jag mig för att få tag på de???

Sv: nytt golv till släpet...

Till vår förra transport (VV) köpte vi en skiva av en transportförsäljare som kostade ca 3000 kr och min pappa sågade ut och bytte golvet själv. Det var i plyfa eller vad det heter, sånt där vanligt brunt transportgolv av trä.

Jag lät en verkstad byta golv i mitt släp i somras. Själva golvet (21 mm marinplyfa) kostade ca 2500 kr. Arbetet gick på ca 2000 kr.

Jag lät en verkstad byta golv i mitt släp i somras. Själva golvet (21 mm marinplyfa) kostade ca 2500 kr. Arbetet gick på ca 2000 kr.

ok... är de den vanliga tjockleken??? eller finns det tjockare???

bytade golv på vårt tranesläp förra våren. kollade upp plattan ringde till återförsäljarna och pratade med dom. om bredd vilken typ av platta osv.

Sedan åkte vi till ett trävaruhus köpte en identisk platta sågade till själva och vips var du nere på halva priset.

bytade golv på vårt tranesläp förra våren. kollade upp plattan ringde till återförsäljarna och pratade med dom. om bredd vilken typ av platta osv.

Sedan åkte vi till ett trävaruhus köpte en identisk platta sågade till själva och vips var du nere på halva priset.

smart:)
mitt golv är ju fint som sagt... kollat senast för en månad sen.... ser ut som nytt.... men eftersom jag inte vet när det är bytt sisst så vill jag nog byta det till somaren... ev bara lägga på en till skiva så det blir dubbelt om det gamla fortfarande ser bra ut... har fått lite skräck när jag läste om nåns häst som trampade igen golvet:crazy:

Hade tänkt starta en likadan tråd men nu får ju även jag svar här!
Mitt golv ser oxå ok ut, eller det är lite mjukt på en pytteliten fläck.. men har fukten börjat komma in så vet man aldrig hur fort det går!

jag har aldrig haft golvnojja förut, men sen jag köpte egen transport så har jag fått stor skälvan...tänkt om det skulle gå sönder

Senast ändrad:

Hade tänkt starta en likadan tråd men nu får ju även jag svar här!
Mitt golv ser oxå ok ut, eller det är lite mjukt på en pytteliten fläck.. men har fukten börjat komma in så vet man aldrig hur fort det går!

jag har aldrig haft golvnojja förut, men sen jag köpte egen transport så har jag fått stor skälvan...tänkt om det skulle gå sönder

oj, då skulle inte jag våga köra med de:eek: :crazy:

När vi hade VV så bytte vi själva, köpte en skiva av samma material som dåvarande golvet (plyfa eller vad det heter), plockade ur gamla golvet, pappa sågade ut efter det gamlas mått och sen sätta in igen. Minns ej vad det kostade, men inte särskilt mkt (under 3'000, absolut).

Golvet ser som sagt OK ut, men när man börjar nagelfara så märker man att det är mjukt längst fram vid fönstret, det är alldeles ute i kanten på plattan... men som sagt det ska bli bytt...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 495
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 469
Senast: Milosari
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka