Nytt forum?

E

emjo

Jag hade velat ha ett forum där man faktiskt kan annonsera (jag vet att annonsdirekt finns i anslutning till Buke) om man vill hyra ut sin häst på foder, ha medryttare, sälja ridprylar osv.
Det känns som att man på BUke i alla fall kan hålla lite koll på vad det är för människa man kommit i kontakt med.
Som det är nu så försöker ju folk ändå "hinta" om att dom ex. har ett par ridstövlar i storlek 42 till salu.
Vad tycker ni?

Sv: Nytt forum?

jag håller med...:) och i ett sådant forum tycker jag att man skall kunna göra efterlysnignar på folk oxå... om du fattar vad jag menar.....

Ja, det hade varit kanon med efterlysningar också!
Ska vi börja mailabomba Gunnar kanske?

Snälla Gunnar kan vi få ett nytt forum???
:angel:

Jättebra ide :bump: Det finns säkert massa personer här som aldrig kollar på annonssidan så varför inte ett forum? det blir väl inte så mycket mer jobb eller?

Tycker också det var en bra ide! Då vet man i alla fall lite vad det är för människor som som säljer/köper.

Tror inte ni får igenom det hur mycket ni än tjatar!

I så fall lär ni få starta ett eget forum :angel:

Det blir mycket svårare att hålla ordning om diskussionstrådar ska blandas med snnonser och efterlysningar. Som det är nu finns ju olika forum för just detta. Se annonssidorna som ett eget forum.

Då ska jag bara invända med att ajg tycket att annonssidan är ganska dålig, tyvärr. Själva outfiten å design och så är super men dessvärre fungerar ALDRIG mailen... Jag har svarat på flera annonser men ej fått något svar + att jag har satt ut egna annonser där itne ''bekräftningsmailet'' fungerar :mad: Vem har ansvar för det?

Hm, om det fungerade skulle det vara jättebra. Det bygger ju på att det är användare som varit aktiva ett tag, och att man inte reggar sig bara för att slänga in en annons. Då missar man ju poängen med att vi "känner" varandra. Att leta häst/fodervärd eller annan hjälp tex bygger ju ofta på kontakter.

De befintliga annonssidorna är ju inte alls ett forum på det viset - åtminstone har jag aldrig sett nån sätta ut sin bukesignatur i nån annons... :D

Det vore toppen..
Då kanske man skulle kunna slippa det otrevliga med att man är så pass godtrogen och skickar saker till andra Bukemänniskor i tron att dom betalar för det dom köpt :(

/En godtrogen palle....

Mmm...vet hur det är... Fick bla tjata på en tjej i två månader o hota med polisanmälan (dock fick jag reda på av polisen att det inte gick att anmäla...) innan pengarna för en sadel kom in på kontot... :mad: From detta väntar jag alltid tills pengarna har kommit in på kontot innan jag skickar! Vill inte folk köpa då/litar de inte på mig får det vara.

Tycker oxå att ett slags annonsforum vore bra, dock måste man ju på något sätt komma undan dessa som bara reggar sig för annonsen...frågan är bara hur..?

Grejen är nog att dom har ett kontrakt med Annonsdirekt, har för mig att dom hade ett eget förut, men det är mycket jobb tror jag! Tar mcyket plats också...

Ni får nog nöja er med det fungerande vi har!

Tycker tyvärr inte att det alltid funkar så bra... Dessutom är det på något vis svårt att få "överblick" över annonserna... Eller så är det bara jag som e petig! ;)

Just nu finns det inga planer på något annonsforum på Bukefalos eftersom Bukefalos samarbetar med Annonsdirekt om radannonser.

Att veta vem man handlar av, och hur den kommer att bete sig är aldrig lätt.
Grejen är nog den att jag tror att om folk skulle ha samma användarnamn på annonssidorna som på forumet, tror jag många inte skulle annonsera eller skapa ett användarkonto enbart för annonser.

Jag tar åt mig era synpunkter och funderar vidare på detta.

Man kanske kunde kräva att för att få använda det annonsforumet måste man ha ett visst antal inlägg, eller varit registrerad en viss tid?

Eller så skulle man åtminstone kunna länka till sin annons om man vill göra "Bukare" uppmärksamma på att man har satt in en annons.
Sen kan man ju sköta vidare kontakter via Pm?
Det skulle ju "bara" innebära att man på exempelvis Gnägg lägga ett inlägg om att man har en annons ute och kan PM:a om man är mer intresserad!

Gunnar, skulle det gå att lösa på detta sättet!?

Trissa skrev:
Man kanske kunde kräva att för att få använda det annonsforumet måste man ha ett visst antal inlägg, eller varit registrerad en viss tid?
Då har vi ju genast ett problem...... alla som är nyreggade som vill annonsera, kommer ju att tok-jaga inlägg bara för att få annonsera :crazy:

emjo skrev:
Eller så skulle man åtminstone kunna länka till sin annons om man vill göra "Bukare" uppmärksamma på att man har satt in en annons.
Sen kan man ju sköta vidare kontakter via Pm?
Det skulle ju "bara" innebära att man på exempelvis Gnägg lägga ett inlägg om att man har en annons ute och kan PM:a om man är mer intresserad!

Gunnar, skulle det gå att lösa på detta sättet!?
Men om man är på jakt efter någonting så letar man väl bland annonserna? Jag skulle bli mäktigt irriterad om jag gick in på gnägg o de första tre sidorna innehåller trådar med ett eller två inlägg som består av:
*Nu har jag lagt ut en sadel på annons!!
*Åh, då måste jag gå och titta!
*Ja, gör det!

Vad är det för fel på en vanlig annons, med mail eller telefonkontakt?? Är man så intresserad av varan så hör man ju av sig på ett eller annat sätt. Vill man nödvändigtvis ha svar på annonsen via pm så kan man väl skriva ut sitt nick i annonsen då?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som...
2
Svar
27
· Visningar
6 186
Senast: Oknytt
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 045
Senast: _Taggis_
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar