Nytt försök, Magnat??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare StallS
  • Startdatum Startdatum
S

StallS

Har frågat här förut utan att bli klokare men frågar igen och hoppas att någon vet.... Jag letar information om arabhingsten Magnat (e. Cid Ben Afas DD u. Mandinka från Aniara Arabstuteri). Vet någon här om han har egna prestationer, har han fått många avkommor, är han fortfarande i avel osv?

Sv: Nytt försök, Magnat??

Hittar inga reg. arabavkommor efter honom. Tror inte han är avelsvärderad, möjligen bara för egna ston i såna fall.
Ingen "känd" hingst, vet inget om hans meriter. Har inte sett hans namn figurera ö.h.t. i arabaveln.

mvh
Carina
www.cesamarabians.com

Tack för info. Kanske skulle lagt till att det skulle vara FA 352 efter Magnat. Aniara Arabstuteri, finns det kvar? Hittar ingen hemsida eller något annat.

StallS skrev:
Tack för info. Kanske skulle lagt till att det skulle vara FA 352 efter Magnat. Aniara Arabstuteri, finns det kvar? Hittar ingen hemsida eller något annat.

Jo jag hittade Magnat i stamboken, men jag hittade inga reg. avkommor e: honom....Så han är ju def. arab själv....

Aniara Arabstuteri kan jag väl säga både finns och inte finns. Tror inte ägarna varit så aktiva med avel de senaste 5-6 åren, men de bor kvar där de fanns i N.........Tror dock inte de har så många hästar kvar. Mig veterligen har de inte heller haft nån hemsida nån gång....

Vill Du ha deras adress och telnr. så maila mig på carina@cesamarabians.com så skall jag skriva ner det till Dig.

mvh
Carina
www.cesamarabians.com

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
B
Hundhälsa För en tid sedan besökte jag veterinären i samband med att min hund blivit biten vid ögat av en annan hund. Det var ingen fara med ögat...
Svar
0
· Visningar
2 016
Senast: beelzebul
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 432
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London