Nytt besök på klinik...

M

millou

Hej igen... några av er kanske har läst det jag skrev sist, Köpa häst med hälta...
Tack alla ni som svarat!
Har bestämt mig för att åka till kliniken o göra ett nytt böjprov o röntga knä- has o kota, för att sen jämföra med gamla bilder (höstas)
Om det finns förändringar så är det väl inte mer att göra men då finns det iaf. där, svart på vitt:(
Och annars får jag väl ta mig en ny funderare men har iaf. lite mer att gå på.
Kan inte skicka tillbax henne utan lite mer utredning, kanske skjuter jag bara upp problemet...
Är inte ute efter en grandprixare men vill ha en totto som håller för ridning.
Alltid bra med fler åsikter o synpunkter....
 
Sv: Nytt besök på klinik...

Hade en equiterapeut/massör som kom o kolla på totton ikväll.
Hon påpekade en del spänningar i rumpan, speciellt på vä.sida; den onda sidan, men tyckte sig inte kunna känna några större konstigheter.
Dock en viss ojämnhet i bakdelen o hon knäckte/vred till där, o sen kunde hästen stå jämt med bakföttarna utan att stå o väga...
Det syntes oxå skillnad i skritt, ett mycket större o mer liksidigt steg!

Ska till kliniken om en vecka, så får se vad de hittar där men jag har iaf. fått tillbax lite hopp...
Hälsningar från en lättad o ganska glad matte!:bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de...
2
Svar
24
· Visningar
4 054
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 339
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp