Nytillskott på ingång

Gnist

Trådstartare
Efter helgen finns här en till hund, som vi har stora förhoppningar om i älgskogen nästa år och framåt :)

Har bara en bild ännu, men fler lär komma framöver.

En kraftig och fin hane som det ser ut :love:

Hane1.jpg

Som det ser ut nu, så kommer vi att hämta hem honom till veckan :bump:

Och fortsätter det så här, så kommer det inom några år nog bara att finans jakthundar här på gården :eek: ;)

Fast om man är realist, så inser man också att Rix + andra "åldringen" inte kommer att finnas hos oss så länge till :crazy: Så i slutändan jämnar det ut sig och som aktiva jägare och uppfödare så måste man alltid ha hundar på tillväxt..

Sv: Nytillskott på ingång

Så söt :)

Skönt att läsa att det finns fler galningar som jag. Många höjer på ögonbrynen att jag har 7 hundar här hemma och vanligaste frågan är hur vi hinner med.
Men faktum är att jag just nu är så sugen på två till. En mops (som jag redan beställt iofs), är inte gjord än. Och efter haft en svart schnauzer här nu ett tag, så blir jag så himla sugen på en svart också.

Förlåt jag kappade tråden lite :angel:

Kommer du sluta med dina terrier? Har du några kvar hemma? Eller är de hos fodervärdar?
Hur många hundar har du hemma nu :D ?

Kommer du sluta med dina terrier? Har du några kvar hemma? Eller är de hos fodervärdar?
Hur många hundar har du hemma nu :D ?

Terrierna kommer nog att finnas kvar på något vis tror jag. Strumpan bor kvar hemma och tikarna är utplacerade på delägarskap. Hundantalet på egenägda hundar här hemma är nu 5 hanar och 4 tikar, så snart är det 6 hanar och 4 tikar :angel:

7 vuxna och 3 valpar blir det då ;)

Sedan går äldsta fs-tiken i pension efter nästa kull och flyttar då till en mkt lämplig person i vänkretsen, vilket då gör hundantalet till 6 vuxna och 3 valpar :D

Men så har vi otroligt många jaktdagar/ år också och mycket eftersök och sådant, så hundarna behövs ju.

Jättesöt valp men jag måste säga..älgskogen :o fick jag till något helt annat först och började fundera på om han skulle gå i avel så snabbt:D

:rofl:

Nej, sådana aktiviteter får han allt vänta med :D

Det är ju mycket som ska stämma innan de går i avel dessutom, så det lär dröja några år innan det kan tänkas bli aktuellt ;)

Min lilla favvo-tjockis :love: Kommer att sakna honom... men jag gissar att han kommer att dyka upp rätt frekvent här i diverse bildtrådar ;)

Jag har mailat några fler bilder till dig nu...

Just den här individen är tämligen lättskött, men experterna säger att de blir svårare att fostra med åldern. Behöver inte rastas utomhus mer än man själv orkar, och då vill den sällan ta sig fram utan vill gärna åka i en svindyr transportvagn. Ingen chick väska här inte, Lyx! är vad de kräver.

Hon har precis slaktat en ovetande burk med blåbär. :D

Aha, med andra ord lite tvärtom mot andra raser. Där är det ju lite mer jobb i början på åldern :)
Och verkar dyrare i drift också ;)

Vi får väl se om Gnist nappar på att byta :angel:

Hu, nej :eek:

Småbarnsåren har jag gjort bort och vill inte börja om igen med det ;)

Men hon är ju charmig ändå :love: :D

Så har då pojkarna anlänt :love:

Vår Jerv

jerv.jpg

och hans bror Jas, här grundligt undersökt av Gira

jas.jpg

Jas är jag valpvakt åt ett tag ;)

Fick även idag samtal från Norge av en nöjd jämthundsägare. De fick i fjol skjuta 5 älgar för hunden och nu hade de ställt ur honom för första gången med strålande resultat. Uhkl kv 1, kk 1, CK, Bhkl 2. 60 cm hög är han och fick en strålande kritik, som han skulle skicka via mail. Mkt roligt att höra :)

Han funderade nog på om Gira skulle utsätta honom för samma behandling som hon gjorde på hans bror :rofl:

Jättecoola grabbar båda två, som lade sig på var sin sida om Scott i bilen och sov som stockar medan han satt och höll vakt över dem :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 804
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 569
Senast: dobbis
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 299
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 523
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Akvarietråden V