LinnK
Trådstartare
Jag lät kastrera min sotis för en dryg vecka sen,
han är hur pigg som helst, men döm om min förvåning när bollarna satt kvar...
Men en av mina vänner berättade att de gör så nuförtiden när de kastrerar, att det bara är sädesledaren de kapar liksom, om jag förstod det hela rätt.
Iallafall, jag blir lite fundersam, han tvättar sig rätt mycket, men biter inte eller så vad jag kan se, på området där han är rakad..
Vi försökte se och känna lite på "bollarna" men de kändes stenhårda!?
Varför är det så?
Borde jag tvätta dem och se om det är hår som fastnat i nån sårskorpa eller nåt?
Borde jag ringa vetrinärstationen igen och höra om vi borde åka in och kika till?
Han är jättepigg och springer, hoppar å leker som vanligt.
Första dagarna så hade han lite kämpigt att hoppa upp på tex fönsterbrädan, men nu går det bra..
Bifogar en bild på våran lilla sotis, som alltid blundar på kort..
han är hur pigg som helst, men döm om min förvåning när bollarna satt kvar...
Men en av mina vänner berättade att de gör så nuförtiden när de kastrerar, att det bara är sädesledaren de kapar liksom, om jag förstod det hela rätt.
Iallafall, jag blir lite fundersam, han tvättar sig rätt mycket, men biter inte eller så vad jag kan se, på området där han är rakad..
Vi försökte se och känna lite på "bollarna" men de kändes stenhårda!?
Varför är det så?
Borde jag tvätta dem och se om det är hår som fastnat i nån sårskorpa eller nåt?
Borde jag ringa vetrinärstationen igen och höra om vi borde åka in och kika till?
Han är jättepigg och springer, hoppar å leker som vanligt.
Första dagarna så hade han lite kämpigt att hoppa upp på tex fönsterbrädan, men nu går det bra..
Bifogar en bild på våran lilla sotis, som alltid blundar på kort..