Nykomling i familjen

Z

zhacki

Skaffade en vän till min Noah (kaninen). Min sambo fick välja namn... stackarn får heta Åke!!(Marsvinet) :cry: Vilket namn!

marsvin.jpg

Här är Åke:love:

Noah.jpg

Rara Noah:love:

Har ni några nykomlingar??

Sv: Nykomling i familjen

Åke är ju ett underbart namn ju!! :love:

har en kompis som har två kattor som heter Åke o Hjördis!!!

Vilka raringar :love: Åke är väl ett ganska gulligt namn ändå tycker jag. Lite charmigt.

Själv har jag inga nykomlingar, men jag börjar bli vääääldans sugen på att skaffa mig en liten kisseunge till... Hmmm :p

Skaffade en vän till min Noah (kaninen). Min sambo fick välja namn... stackarn får heta Åke!!(Marsvinet) :cry: Vilket namn!

marsvin.jpg

Här är Åke:love:

Noah.jpg

Rara Noah:love:

Har ni några nykomlingar??
du vet att marsvin inte pratar kaninspråk och ska dessutom ha sällskap av ett annat marsvin..

otroligt söta krabater båda två dock :love:

Ingen nykomling, men däremot hette vårt marsvin Torsten :crazy:

12067079.jpg

Torsten till vänster

Jag har haft Marsvin förut, två hanar. (syskon) De gick inte alls ihop. Haft kanin och marsvin ihop förut, gått hur bra som helst. Men jag ska kastrera kaninen senare. Men det går superbra än så länge, de tvättar varandra och sover tillsammans. Funderar på att kastrera Marsvinet också så att jag kan skaffa mig en till, men det förekommer ibland komplikationer. Får se om jag vågar! Vad tycker ni??

Ska och ska.
Om du menar lagen så innefattar det inte könsmogna okastrerade hannar. Lagen rekommenderar tvärt om att man håller sådana skiljda.

zhacki hannar som går igenom könsmognaden samtidigt är pest att ha ihop och det kan då gå åt skogen. Bäst är att ha en hanne som redan gått igenom den perioden med en ung hanne.
Annars blir det lite som när ungdomsgäng skall uppfostra ungdomsgäng. Kan gå bra men också åt skogen.
Att kastrera hannen kommer inte göra att han accepterar andra hannar lättare (till skillnad från kaniner, hundar, hästar mm) men låt honom blir 8 månader ialla fall och skaffa sedan en som max är 8 veckor så kommer det säkert att gå alldeles utmärkt att sätta in en till.

Precis vad jag tänkte göra, men överallt så står det olika. En del säger att man ska ha dom ihop från när dom är små, vilket jag hade förut och det gick åt skogen. En marsvins uppfödare gav mig detta förslag. Att köpa mig en till när den här är äldre. Så då får vi se hur det går om ett par månader.

Jag har ingen nykomling... än!
På söndag kommer en kompis till nuvarande kaninen Virvelvind, en liten dvv som heter Be Baron.
Okej .. Lite galna namn då.. Vi börjar med marsvinen, först riktiga namn och sedan smeknamn
Tuff - Pjuff
Stollan - Lani, Big Mama, (Bin L*din) avliden
Pjär - Pjärkan, Pjärkis, Mammagisen avliden
Kipper - MiniPjuff, Lillpjuff avliden
Turbo - Purible, Tudor
Balderina - Balder

Kaninen,
Virvelvind - Kanini, Loska, Pojken, Grabben (är en hona)

Råttorna
Jamilla - Melvin avliden
Twiggy - Tanky avliden
Amber - Molke

Och en massa Tanky Junior, Tanky Junior den II osv, Minimi Junior osvosv...

Haha sen hade vi Frida nr 2 Frida nr 3 osv till Frida nr 6 :rofl:

Jag hade förut kaninen och två marsvin ihop, men när Stollan dog så försökte kaninen döda Tuff, som då blev ensam :crazy:

Åke är ju ett jättefint namn!

Jag hade två nymfparakiter när jag var yngre, de hette Fjant och Fjolla. :D

Hanen hette faktiskt Fjant när jag köpte dem, men honan hete Fijola. Naturligtvis blev det en Fjolla av henne, så namnen skulle passa ihop! Hennes nya namn passade dessutom mycket bättre till henne eftersom hon var otroligt nervös.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 319
Senast: Elendil
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 919
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar