nyklippt IC

M

makejo

jag har en ic och jag klippte han igår och idag( tog lång tid =) första ggn) nu har han ett ofodrat regntäcke på sig han går ute på natten oxå fortfarande, räcker det eller ska jag åka upp och lägga på ett fleece täcke under oxå??

Sv: nyklippt IC

Hur kallt blir det på nätterna? Här blir det närmare 0 grader och då skulle jag rekommendera ett fleecetäcke under eller ett övergångstäcke med 100-200 grams fodring kanske, beroende på temp och hur känslig hästen är :)

Sv: nyklippt IC

Skulle helt klart lägga på ett tjockare.
Min är nyklippt och står inne på nätterna.
100 g regn alltid + ett extra på dagarna när det är pissväder.

WB

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 960
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 207
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 757
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka