Nykastrerad pojke

P

prallan

Han är 1,5 år och blev kastrerad i tisdags. Tills i tisdags var han en aktiv utekatt, sen i tisdags har han ätit,vilat, ätit, vilat, ätit, vilat...... Givetvis utrett sina behov oxå;)
Är det ett normalt förlopp?

Sv: Nykastrerad pojke

Det är nog mycket därför kastrerade katter ofta är rundare än okastrerade. Mindre aktiva. Du får jaga runt honom, kanske gå på promenader. Laserpekare brukar få fart på dom flesta katter. Och så en mat som är anpassad efter den nedsatta aktiviteten :D

Vi ska till landet i morgon, då MÅSTE han gå ut:D Men jag behöver alltså inte vara orolig?
Han äter "kastreradmat"

Om han äter och dricker och såret inte är fult så ska det inte vara några problem. Såvida han inte är apatisk eller nått så..

Såret ser fint ut och han älskar att gosa

Mja, nu blir ju inte katten direkt efter kastration en helt annan indiwid. Är han slö och sower mycket 3 dagar efter kastration ska du inte försöka aktiwera honom för att han inte ska bli fet, inte. Ring istället weterinären och hör. Normalt ska katten wara aktiw dagen efter kastration, din kan ha en infektion eller ha reagerat lite e tra på narkosen. Det är bra att han äter och dricker som han ska, men chansa inte. Det förekommer sårinfektioner, eller snarare infektioner i sädessträngen, och de bör komma under behandling.

En så nedsatt aktiwitetsgrad 3 dagar efter kastrationen är inte alls normalt för kastrerade katter. Och kissa ska inte aktiweras redan nu.

Ok, åker förbi vet. som har dropin imorgon, Tack :bow:

Min ena ändrade sig väldigt direkt efter, så nog kan det hända alltid. Aktiveringen var väl mer generell, inte just på studs.

Jag ringde vet. och antagligen håller han på att äta upp sig samt har testosteronhalten kanske varit väldigt hög hos honom och plötsligt sjunkigt till noll.. Hur som helst villle han titta på honom imorgon!

Vilken toppen veterinär! Som ringer tillbaka kl 21.30 en fredagkväll :bow::bow::bow:

Ok, vem har tvivlat att katter är synska???????????????????????????
NU har Kisse vaknat:eek: Kutar runt och vill "ha kul" :cool:

Ok, vem har tvivlat att katter är synska???????????????????????????
NU har Kisse vaknat:eek: Kutar runt och vill "ha kul" :cool:

Då war han nog bara lite tagen efter narkos och ingrepp! Jag har aldrig warit med om att en katt bliwit personlighetsförändrad efter kastration och då har jag sett ganska många... Testosteronet förswinner inte heller direkt, det finns i blodet och har likt alla andra substanser en halweringstid - det tar en stund innan det sjunker (och till noll sjunker det sällan, testosteron bildas äwen i mindre omfattning på andra platser i kroppen).

Mina tre är alla likadana som de var innan kastration (iofs honor och gjort innan de blivit könsmogna/börja löpa). De två yngsta började försöka gå runt med trattarna ganska fort efter hemgång. Gick sådär :rofl:

Och de har INTE lagt på sig vikt efter. Den som var rund innan är det fortfarande och de andra två är slimmade. Eller ja, den runda är inte så rund sen jag gick över till bara blötmat.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Småbarn När har ni minskat eller nästintill slutat med vila? Sexåringen hade stort behov av vila och vilade tills han var typ tre. Men ena...
2
Svar
22
· Visningar
2 088
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 674
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 073
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar