Nyhemkommen! Snabbt svar önskas!

Mysaan

Trådstartare
Om ett par timmar kommer lilla gumman. Vad är då bäst? Ta in henne i boxen på en gång eller låta henne strosa i hagen ett tag? Hon har åkt 35 mil så hon har stått ett bra tag. Ska jag i så fall släppa henne själv i en hage eller släppa ihop henne med hästen hon ska gå med??? :confused:

Sv: Nyhemkommen! Snabbt svar önskas!

Jag skulle ta in henne i stallet ett tag .Är hon lugn skulle hon kunna få gå ut själv i hage ett tag .Släppa ihop med den andra skulle jag göra i morgon efter att de fått stått i stallet och bekantat sig genom boxarna på natten .

Jag skulle gå ut och leda henne ett tag så att hon får sträcka på sig. Sen skulle jag låta henne stå i stallet så att hästarna får bekanta sig med henne på avstånd först´! Lycka till :)

*knapplån*

Tack för era svar. Bestämde att jag gör så att hon får promenera med oss en stund och sedan får hon gå in. Sedan får hennes hagkompis oxå stå inne i natt. Så släpper jag ihop dem i morgonbitti.

När min nya kom fick han stå i en hage bredvid de andra ett dygn och sen börjde vi släppa ihop men med den gamla hästen släppte vi ihop med en häst direkt så jag tycker inte att det spelar någon roll.

tittilo skrev:
Jag skulle ta in henne i stallet ett tag .Är hon lugn skulle hon kunna få gå ut själv i hage ett tag .Släppa ihop med den andra skulle jag göra i morgon efter att de fått stått i stallet och bekantat sig genom boxarna på natten .

Så gjorde vi med vår häst i fredags som åkt långt.
Ledde honom ett par minuter sen fick han stå i stallet och lära känna kompisarna över natten.
Dan därpå släppte vi ihop dom och det var inget bråk alls.
Fast sen är ju alla 3 valacker som inte vill bråka nån av dem...

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka