• Western
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
V

voltigehoppare

Har inte varit aktiv bukare på drygt ett år utan bara smugit runt lite i kulisserna. Och är helt ny här på western, för det är nu bannemig vad det ska bli för mig och skogsmullepållan. Har alltid smygtittat lite åt westernhållet då det varit lite min stil (enligt mig själv då :D )

Så vad tror ni, finns det en framtid för en avdankad voltigör och hennes skogsmullehäst, tidigare ridskolehäst att omskolas lite till western? Inget mål att tävla alltså.

Fler som blivit westernfrälsta på senare år? :banana:

Sv: nyfrälst

Slänger in:

Gärna lite tips för nybörjaren också :D (ska väl ta oss till tränare tids nog också såklart, finns i närheten)

Hmmm.. får väl skriva lite till i min egen tråd :p

Exempel då vad bör en häst som inte är en "westernhäst" som tex. quarter och paint ha för egenskaper för att passa till western? Eller kan vilken häst som helst passa på låg nivå? Kanske också är en dum fråga då man väl anpassar det efter hästen.. Åsikter?

Det måste väl finnas nån som precis som jag anammade detta senare i hästkarriären :D Hur började ni? Red ni för tränare direkt eller smygstartade själva? Eller lektioner på annan häst innan? Eller...

Tipstörstande hoppare :angel:

Det är aldrig försent för att börja med westernridning, det är en livsstil, sport, hobby, osvosv som passar för alla, oavsett ras, ålder, och tidigare kunskaper. Sen så finns ju ju självklart hästar som lämpar sig bättre till vissa grenar inom westernridningen.

Ta kontakt med en bra tränare, som både du och din häst trivs med och lycka till cowgirl! :bump:

Välkommen i klubben. De ska inte vara några problem för dig att börja tänka western. Hästen kan det redan, ( gå undan för tryck) Fundera lite på hur en häst kan få en annan häst att flytta på sig. Vill du ha en häst att svänga gå till vänster stänger du höger sidan, klart som korvspad. Vill du veta en hemlis? Dit bogen går dit går hästen, alltså så styr vi inte våra hästa via huvudet utan det är bara en gymnastiks rörelse ( böja o ställ). Det kommer att gå fin fint Lycka till:banana:

jovisst har jag smygstartat lite med sånt, "lekt" lite NH och hästen svänger bra på vikthjälper (och "andra" tygeln mot halsen och likn). tack för tipsen! mera mera! :D

Hej nyfrälst!

Alla raser passar till western. Jag har sett allt ifrån shettisar till shire och allt därimellan, om många som har presterat superbra, på högre nivå! Ta hjälp av en tränare, det är alltid enklaste sättet. Alla westernridning ser ju givetvis inte likadan ut, så kolla gärna med olika tränare och hitta det som passar dig.

Lycka till!

Liknande trådar

Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 411
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 278
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 874
Senast: ameo
·
Hundavel & Ras Vill ha hund inom ett år! Och är så otroligt valpsugen! Dreglar efter varje hund jag ser på gatorna.. Men har beslutsångest gällande...
Svar
14
· Visningar
1 879
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V