Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har ni för transport?
Hur stor är er häst?
Upplever ni den trång/rymlig?
Jag har en Boj EH 220 utan sadelkammare och en häst på 176. Har svårt att få plats med honom rakt, måste ställa honom på snedden för att få plats. Svansen åker dessutom alltid ut när jag har luckan bak öppen Ska nog byta det släpet mot ett annat när jag får ork.
OTVisa bifogad fil 43471
Jag har ett Boj släp utan sadelkammare, extra brett.
Hästen är stor, ca 177. Visst fyller han ut hela platsen men det känns inte trångt.
En bild kanske för de som inte känner till Steinsberger (de är inte jättevanliga i Sverige fortfarande, vanliga i Tyskland och Danmark däremot).Steinsberger 3-hästars.
Tycker den är fantastisk på många sätt. Extremt stort och rymligt, släpet är lastbilsbrett och hästarna åker på tvären samt har en stor sadelkammare med säng mm. Därför tyvärr rätt tungt och inte särskild aerodynamisk form på släpet. Hästarna åker väldigt bra och alla mina springer in själva och även föl, unghästar och gröna hästar brukar gå på enkelt eftersom de lastas som på lastbil. Mellanväggarna går att skjuta åt sidan/ta bort så när jag åker själv med en eller två hästar går det att sadla och göra ordning allt i släpet. Är det bara en häst blir det typ som en mindre box. Stor fönsterlucka vid huvudena som går att öppna vid stillastående vilket är guld värt vid färjeresor mm när man vill ha bra luft inne i släpet. Ett minus är att det inte är att det är ganska smalt för oss människor att gå framför hästarna när man stannar för att rasta mm samt att de har ovanliga däck och eftersom släpet kommer från Tyskland är det krångligt att få till dubbdäck. Vi har valt att låta det stå över vintrarna och kör ett UME A60 då istället.
Henra Cayenne är 2,38 i invändigt höjdmått! (tom 2,40 ser jag att nyare modeller är) Sen är Henra Caliber och Henra Couronne 2,35 i invändigt höjdmått.Lite intressant är det, för trodde det skulle skilja mycket på höjd måtten.
Eftersom man upplever vissa rymligare för större hästar men har inte hittat en enda över 2.30 i höjd än.