Sv: Nybygget

2006 blir det nog - i år verkar ju gå bort pga närheten till Härjedalsritten.

OM jag får min bomlösa sadeln någon gång snart så blir det ev. Rönnige som nästa ritt, annars blir det Härjedalsritten.

/Camilla

Ja, jag har ju hört att Nybygget ska vara en snabb bana och det må jag ju säga, alla de placerade 80 km red fortare än 18 km/h!

Det du, Siv-Inger, är något för oss 11 km/h-ryttare att bita i ;)

/Camilla

Håller tummarna för att ni kommer iväg till Rönninge.
Blir det 80 km då?

Jag är SÅÅÅÅ sugen på att åka på Rönninge el Filipstad. Men har bestämt att Queen ska få vila 2 månader från tävling nu. Tycker hon behöver det efter 3 tävlingar på lite över 1 månad.

Så vi får träna på för start i 80 på Vasaritten 18 juni istället. ;)

Ja, vi får satsa på LAG SM 2006, hoppas den går hyfsat långt upp i landet då.

Ja, Nybygget är verkligen snabb bana. Det är bara att tuta och köra. ;)

Lag-SM 2006 är redan bestämt att det ska gå på rökullaritten 2006 (utanför vimmerby, småland), ifall ni undrar....

Ja, 85 km är det på Rönninge. Var också sugen på Filipstad men eftersom min svärmor bor i Björklinge så passar Rönninge utmärkt.

Det blev ju mer vila för Spirre än vad det var tänkt nu i vår och jag blir alltid så pessimistisk när så'nt händer, men jag pushar mig själv med att vi faktiskt inte har haft några motgångar hittills och att det bara är att bryta ihop och komma igen...

Så nu vet jag inte om det blir några 12 mil i år, han ska fungera kanonbra på en åttamilare innan jag ens börjar fundera igen. Och det blir absolut ingen 12-mila debut på Härjedalsritten oavsett, eftersom den banan är så pass tuff. Men blir det en 10 mils klass så kanske... ;)

/Camilla

Motgångar kommer för alla förr eller senare.
Jag bara väntar på våra motgångar... :crazy:

Hur är Spirre nu? Fräsch gissar jag?
Om det mest berode på vinterväglaget så kommer det säkert att gå jättebra nu & om du dessutom får ny sadel osså.
Märkte stor skillnad på Queen då jag började rida henne i bomfri, en helt annan känsla.

Men visst är det väl en 10 milare på Härjedalsritten?
OM jag ska vara med där(jobbar då & har problem att byta bort hela helgen) så tror jag faktiskt inte att vi kommer att rida mer än 60 km.
Den banan är som sagt tuff.
Skyller på det och inte att jag är lat... :angel: :angel:

Spirre mår oförskämt bra nu och var helknäpp på westerntävling igår... för mycket energi! Dock vill jag inte göra för långa träningspass i den nuvarande sadeln (trots polypad inunder) så vi intervallar och klättrar förutom westernpassen.

Den modell jag beställt (en Star-Trekk comfort shorty) är det lite tryck på så tidigast jag får den är om 3 veckor.

Det är t.o.m. en 10,5 milare men förra året blev den ju inställd pga för få anmälda så det är ju lite osäkert med en sån "mellanklass".

/Camilla

Grattis till alla som tagit sig runt :-)
Hur tyckte ni att hela arrangemanget var ?
Var bodde ni och var installade? och fungerade det bra?
Jag är så sugen på att delta nästa år.. hoppas jag kommer till skott bara...

Vi fick uppstallning och boende på Nybyggets lägergård, ca 5 km ifrån tävlingsplatsen. Helt perfekt var det. Queen fick en utebox (bra för henne med dammallergin) och vi bodde i en liten stuga.

Själva tävlingen var bra arrangerad tycker jag. Gott om plats för transporter, i och ur lastning och framför allt gott om plats i vet. grinden.
Banan var lättriden och bra. Jag har varit på Nybyggetritten 2 år nu (03 & 05) och återkommer garanterat.

kul!!! gratulera!!!

jag har ryggont och tunn plånbok men tävlandet kommer igång snart ;) Vilken blir nästa ritt för er då?

Camilla

Vasaritten 80 km tänkte jag. :)

Grattis till henne du groomade åt, som kom 3:a i 2 x 80.
Vilken känsla det måste vara att få "ställa sig på pallen" efter en sådann utmaning som det måste vara med tvådagars. :)

Ja, det är verkligen många klasser i Sveg. Gissar det är 16 milaren som får flest startande?
Hade varit roligt att rida 85, då det är Ind. DM
Gick ju bra där för dig ifjol. ;)

Ja :D

Nästa ritt blir ev. SM då om 2 veckor. Men med en annan häst då. Sen va det en i Sveg 160 km. När han du tänk tävla nästa gång då? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 794
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 169
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 812
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 576
Senast: mrkarisma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar