Nybörjarkurs på Täby, tjoho

Sv: Nybörjarkurs på Täby, tjoho

Håller med norpan tillfullo, kursen har varit otroligt inspirerande, och jag ser verkligen fram mot träningsritten! Måste dock ordna stallplats, har även en bekant som vill följa med tillsammans med sin arab, fick tips om att fråga Annette så det ska jag göra. Annars är ni välkomna med förslag, jag vill inte missa detta tillfälle. Och Nariaat kan behöva lära sig att gå i grupp utan att det är race.
Glömde förresten presentera mig, Marie Björk heter jag, och har rest från Småland för dessa trevliga kurstillfällen. Är galopptränare med 3 hästar i stallet, varav 2 är i träningsbar ålder (3 och 5 år gamla) samt en bedårande åring som för tillfället roar sig med att skrämma folk :rofl:
Jag började tänka så smått på distansritt 2005 då jag pratat en del om detta med en annan galopptränare, som även rider distans, hon heter Frida Ekström, har en arabpojke som heter Manzinni.
Och nu är jag här, ångrar inte en sekund att jag åkt upp på kurserna. Jag hoppas på att kunna genomföra åtminstone 2 CR med Nariaat detta år, det beror på hur propparna för galoppen ser ut och de har inte kommit ut än. Men räkna med att se oss därute nånstans, ser ni en fux med bläs som springer om så är det vi, skratt :rofl:

Det här ska bli så spännande, men jag lär ju rida fel flera gånger om då karta och jag inte är bästa vänner :crazy:

Jag missade tyvärr det andra kurstillfället. Men jag vill hemskt gärna vara med på träningsritten. Bestämdes det något datum och plats?

/Elin

De berättade att ritten blir den 18 Mars, men plats är väl ännu inte riktigt bestämt vad jag förstår. Vi får hålla ögonen öppna, kul ska det bli.

Ja, det ska bli jättekul med träningsritten!
På tal om Björkis araber som galopperar förbi... om ni ser en gammal tant som länger på traven och kutar förbi för att det går alldeles för långsamt, då är det garanterat min häst. Sen om jag fortfarande sitter på eller inte, det återstår att se. :D

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 167
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
634
Senast: Hajfisk
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
642
Senast: Badger
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
639
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V