Nybörjarkurs på Täby, tjoho

B

BJÖRKIS

Någon som ska dit? Jag har anmält mig och det ska bli väldigt kul, jag har ju ingen erfarenhet av denna sport sedan tidigare så det ska bli spännande! Lite långt att åka för några få timmar, men till Täby hittar jag i sömnen så det är inga problem :D

Sv: Nybörjarkurs på Täby, tjoho

Jag ska dit med min syster och en klasskompis :)
Vi satsar på att börja tävla i år, så jag hoppas att vi får med oss bra tips och kunskap hem, det ska bli spännande.

Roligt o se att jag inte är den enda! Det ska bli väldigt kul o se vad de säger om distansträning, men det är bara för att jag anser mig använda mycket mängdträning själv.

Namn?

Vad är det för kurs? Har jag missat något bra?

Nybörjarkurs för blivande distansare! Jag längtar redan!!!

Då förstår jag varför ni är så ivriga att komma iväg! :) Hoppas ni får kul och blir jättepeppade att ge er ut nu i vår! :bump:

Roligt att ni är peppade! Vi vågar lova att det blir en både lärorik och rolig kurs. Nathalie som är föreläsare på kursen är både erfaren och duktig distansryttare. Hon kommer att berätta allt ni behöver veta för att ni själva skall vilja/våga/kunna börja tävla. Det är 19 anmälda til kursen, så det blir många att byta erfarenheter och kanske hålla kontakten med efteråt (gemensamma träningsritter o.s.v.).

Vi ses nästa vecka!

Annette, Ulrika, Camilla och Nathalie
www.distansritt.se

Håller med! Det ska bli jätteroligt att träffa massa nya distansare! :bump:

Camilla

Jag ska också dit och det ska bli hur kul som helst !
Jag efterlyser även ridkompisar eftersom aktivitetsnivån i mitt stall är det lite si och så med. Kanske kan hitta någon på onsdag? :)

Om någon kommer från Vaxholms/Åkersberga-hållet så får de gärna lifta med mig också, jag har tomt i bilen ! ;)

Vi bor inte så långt ifrån varandra. Eller tja, kanske inte på direkt ridavstånd, men jag bor i Närtuna som ligger nära Rimbo.

Hästtransporten kan man ju packa (när min kommer - har sålt och köpt nytt ;) ) och åka till varann och träna ibland. Det är ju jättekul med nya platser att rida på!

Camilla

Detta blir perfekt, mina vänner ! :)
Jag har införskaffat både transport, körkort och nya transportskydd under året så här blir det åka av. :D

Ja, nu var första delen avklarad, helt klart ett väldigt trevlig gäng som anordnade kursen! Det var värt varenda mil att åka (40 st) för att vara precis, var hemma 01.20 inatt och kroppen trodde nog att vi sprungit maraton för den var mör, men det ordnade till sig efter dagens fina ridturer, solen sken, snön var perfekt och hästarna mer vilda än tama under turerna, kan inte bli bättre!!! Längtar till nästa vecka

Kan inte mer än att hålla med, bortsett från att jag blivit sjuk så jag missade den härliga ridturen... :mad:
Men kursen var givande med trevliga människor och det ska bli roligt att gå nästa vecka. Hoppas på ordentlig uppslutning till träningsritten sedan också!

Björkis: Hi hi det var kul att se ett ansikte på dig också! :-) Åker du HELA vägen nästa vecka med!!! :-o

Sophia_ : Jaa vi hoppas det kommer några til träningsritten! Haka på nu alla bukefalosare! :-)

Camilla

Hej!

Tack så mycket, det är alltid mycket roligare när man ser hur den man pratar med ser ut. :banana:

Jag vill väldigt gärna vara med på träningsritten, går det att ordna stallplats hos dig?

Kram

Hej! Nu äntligen fungerar forumet igen :)
Klart att jag åker till STHLM igen denna vecka för att medverka på kursen, det missar jag inte. Är så trött på våra lokala föreningar här som inte fungerar! :mad: De lovar och lovar att anordna kurser för grönt kort mm men sen blir det aldrig något av, fnys! :mad:
Jag har inget emot att resa, det är bara trevligt att träffa nya människor. Dessvärre hade jag lite bråttom hem sist då min sk stalltjej fick förhinder att ta in hästarna, men detta sa hon inte förrän dagen efter då jag skulle upp och ta ut hästarna, då gick de fortfarande ute, kan lova att jag var rosenrasande arg! :devil:
Hon kommer ALDRIG mer att få ta hans om hästarna. Jag och en bekant vill väldigt gärna medverka på er träningsritt framöver, men går det att ordna stallplats åt oss? Nariaat kan behöva lära sig att allt inte är en galoppbana, en bra förberedelse inför CR. Han kan vara ganska intensiv de första 20 minutrarna på ritten. Men han lär sig fort. Jag har försökt få tag på ditt telefonnummer, det vore toppen om du kunde skicka det till mig via pm.

Kramar från en trött smålänning

Hallo! hit har man inte kommit in på några dar!!!

Jag har tyvärr inga boxplatser i mitt stall än, men Annette (millennia) bor ju här i närheten och hon har! ;)

Det skulle va jättekul om du åkte hela vägen från småland för vår träningsritt! :)

sorry kort svar, john blund kallar på mig ;)

kram Camilla!

Kan vi inte köra en liten minipresentation här igen, för jag känner att jag och namn inte riktigt är lika med 100. Åtminstone inte när det blir många nya på en gång...

Sophia heter jag då iaf och satt vid senaste tillfället längst bak längsmed "toalettväggen".. :smirk:
Har ett gammal varmblodssto med tävlingskarriär inom trav, dressyr och hoppning bakom sig. Nu ska vi lägga distansritt till listan också! :) Jag fick min gula tävlingsbok på posten idag och har införskaffat stetoskop för att kolla pulsen. Gjorde det senast igår faktiskt, och det var riktigt intressant!
Jag bor i Vaxholm och har min häst på samma gård som Ingrid Boström. Vi har bland annat en grusvägsslinga på 8 km plus oändligt mycket ridvägar.
Om någon vill komma och sällskapa med oss under något ridpass blir vi bara glada !

Nu är det er tur! :banana:

Så, på återseende på Ingrids kurs ?

nathalie heter jag (inte kurshållaren), är 27år ung och har en snart 6 årig arabpojke som jag tänkte introducera för distans. håller till ute på färingsö, men åker gärna iväg på träningsritter och vill gärna följa med på den planerade! tackar kursarrangörerna för ännu en intressant och lärorik träff, ser fram emot nästa!

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 167
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
634
Senast: Hajfisk
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
642
Senast: Badger
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
639
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka