Nybörjare

M

MissSecretess

Pga av mina knän har "kollapsat" klarar jag inte längre av att rida, så ska jag börja med körning.
E de kul att köra? roligare än ridning?
E ja för tung för att köra en shettis? jag e 158 cm och väger 46 kg...
E de svårt att lära sig att köra?
kram

E de kul att köra?
Ja, det tycker jag.

E ja för tung för att köra en shettis? jag e 158 cm och väger 46 kg...
Nej, viktigast är HUR man kör.

E de svårt att lära sig att köra?
Ja och nej. Är man intresserad av att lära sig och lägger ner den tid som behövs, är det inte svårt. Men det krävs alltså en ordentlig egen insats.

LIA

Det är jätteroligt att köra. Roligare än att rida. :D
Du är absolut inte för tung för en shettis. Vid tävling sitter man två stycken bakom och då kan det vara två personer som kan väga mer än 46 kilo styck. Nej det är inte så svårt, men det är viktigt att ha en bra, lugn häst/ponny som man kan lära sig med.

ok, men kan jag låna en ponny som jag lär upp mig med för en tränare eller är det bäst att lära sig mkt före?
kram

Låna en ponny och så ta hjälp av en tränare. det är nog det bästa... Men jag är självlärd, körde in två shettisar på egen hand. :) Det gick ju bra.

Det bästa är väl att ta hjälp av en tränare. O ja, det är verkligen rolgit att köra! :D :banana:
Hehe, om du kör shettisar har du garanterat ett minne för livet *shettisgalopp* :D :love:

Att köra är jättekul! Det är roligt på olika sätt!

Jag äger två shettisar och de drar då mig utan problem trots att jag är 165 lång och väger 65 kg. De har varit gruvhästar snälla du :)

Att lära sig köra är inte svårt, men att lära sig köra kan va desto svårare, om du förstår vad jag menar??

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 074
Senast: Brynja
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 450
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka