Sv: Nybliven osäker hästägare behöver tips
Se det absolut inte som att vi på buke hackar på dig, de flesta här är brutalt ärliga, på gott och ont. Du får alltid ett tok-ärligt svar (även om det må vara en enskild persons åsikt) och det är i stort sett ingen här som kommer vilja att det går dåligt för dig. Detta är en av tjusningarna med buke och jag tror (om du håller ut i början) att du kommer uppskatta alla ärliga råd och åsikter man kan få av folk som har otroligt mycket kunskap från alla möjliga olika discipliner.
Välkommen till buke, och lycka till med hästen!
Hejsan alla!
Jag känner att jag verkligen måste ge svar på tal efter att ha läst den ena domen efter den andra.
För det första: Islandshästridskolan börjar snart och jag ska ta med mig min häst dit en gång i veckan och träna för instuktör.
Det andra: Min granne har ridit och haft häst i över 30 år och kommer att hjälpa mig mkt.
Det tredje:Jag har en veterinär i vänkretsen som även är hästägare själv som kommer hjälpa mig med allt inom det området.
Det känns olustigt att behöva skriva ett slags försvarstal till er, för jag är mkt väl medveten om vad jag gett mig in på och jag har en otrolig bakup runt omkring mig. Det ända jag ville ha var som sagt lite tips och råd från andra hästkunniga runt om i landet som kanske har andra kunskaper och fler råd än vad de runt omkrig mig har. Man kan väl aldrig få för mkt hjälp antar jag, men att bli så här nerrackad hade jag aldrig väntat mig. Jag kanske var otydlig med att beskriva vad jag hade för människor runt mig osv... Men nu vet ni.
Se det absolut inte som att vi på buke hackar på dig, de flesta här är brutalt ärliga, på gott och ont. Du får alltid ett tok-ärligt svar (även om det må vara en enskild persons åsikt) och det är i stort sett ingen här som kommer vilja att det går dåligt för dig. Detta är en av tjusningarna med buke och jag tror (om du håller ut i början) att du kommer uppskatta alla ärliga råd och åsikter man kan få av folk som har otroligt mycket kunskap från alla möjliga olika discipliner.
Välkommen till buke, och lycka till med hästen!