Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kram bästa @KlaraMitt nyårslöfte får bli att försöka stressa mindre. Stanna upp och njuta av det jag gör just nu, istället för att hela tiden planera två steg framåt som jag konstant gör.
*ok, nu är jag i stallet. Att mocka och fixa tar ungefär x minuter. Sedan har jag y minuter att ägna åt hästen innan klockan är z och jag måste sticka för att hinna hämta ungen*
Den stressen har jag i kroppen från jag vaknar klockan 5 tills jag landar hemma på kvällen. Och jag mår inte bra av det. Så mitt mål är att fokusera mer på det jag gör och mindre på det jag ska göra sedan.
Du får söka in på en svetsutbildning. Gjorde jag 1987-1989, den roligaste utbildning jag gått! Den är avancerad och innefattade allt, gas, mig, tig samt avancerad plåtutbredning. Efter utbildningen har jag inte tagit i en svets ... jobbar idag som kriminalvårdare.En sak till: Jag skulle vilja lära mig att svetsa men vet inte om jag hinner med det målet i år. Kanske får det bli nästa år.
Du får söka in på en svetsutbildning. Gjorde jag 1987-1989, den roligaste utbildning jag gått! Den är avancerad och innefattade allt, gas, mig, tig samt avancerad plåtutbredning. Efter utbildningen har jag inte tagit i en svets ... jobbar idag som kriminalvårdare.
Är så gammal att jag inte lägger nyårslöften längre, möjligen att ta vara på fritiden mer och se till att maken och jag har mer kvalitetstid tillsammans.
Äh, fasen...kör "all in"! Du kommer inte att ångra dig.Oj, det var ingen liten kurs det. Jag tänkte mer att det vore bra att kunna för hemmabruk, typ sätta ihop plåt/järn i enkla konstruktioner och kanske byta plåt på bilen.
Gullet dig. Jag tar dig kanske på orden någon dag.kram bästa @Klara
vet du kom in på en fika och släpp alla "måsten " ? min dörr står alltid öppen...heart
Äh, fasen...kör "all in"! Du kommer inte att ångra dig.
...och nu är jag åter från en runda i ett av de andra husen. Jobbar fortfarande, går av kl 07 och ska då hem och sova. Har då jobbat 2/5 nätter...
- Ta hand om min rygg och börja träna. Steg ett är att gå till en naprapat. Har egentligen inte råd, men att vara sängliggandes på grund utav migrän kopplat till spänningar i nacke/skuldror är inte okej.. Med att börja träna menar jag inte "nu ska jag kötta gym fem dagar i veckan" utan snarare gå på promenad 1-2 gånger i veckan och sedan öka på. För mig är det mest viktigt just nu att faktiskt komma iväg. Sen även göra styrketräningar för att stärka upp ryggen så att jag blir bättre på ovan nämnda aktiviteter.
Ska absolut kolla upp det, tror jag behöver "trycka tillbaka" ett par kotor på sin ursprungliga plats först bara :PDu kan få bukt med spänningarna genom medicinsk yoga (MediYoga). Här kan du hitta instruktörer och terapeuter, både de som som jobbar inom landstingets regi och de som inte gör det. Efter att ha fått instruktioner jobbar du vidare på egen hand hemma.
I övrigt har jag en kompis som brukar ha som nyårslöfte att inte börja röka, det låter klokt så jag hakar på det
- Hålla matkontot under 100:- i månaden i fortsättningen också.