G
Grim
Vår nyårsafton fick ett innehåll som vi inte förväntat oss.
Vi hittade vår schäfer som är van att springa lös på gården liggandes nerkyld framför trappen mitt på dan.
Försökte få tag på jourvet som bara kunde slussa oss vidare till djursjukhuset i Skara.
Väl där krashade hunden helt och hade nästan obefintligt cirkulation,
förklarade helt klart varför vi inte fått upp hennes temperatur trots filtar och värmekuddar.
Efter ett ultraljud som visade vätska i buken och att hela hjärtsäcken var vätskefylld fanns inget att göra mer än att låta henne somna in. Hon somnade i våra armar vid halv nio tiden på kvällen.
Hon var i så dåligt skick att hon förmodligen inte klarat en narkos i alla fall.
Frisk på morgonen, död på kvällen.
Isa, vår älskade vän, blev 7 år och hade innan detta aldrig varit sjuk.
Hon var vår familjemedlem och vår trygghet (jag har en lite speciell
historia med ett väldigt våldsamt ex).
Det är den andra hunden vi förlorade 2004. På påskafton gick vår Grand Danois sönder i korsbanden för tredje gången och fick somna in 4 år gammal.
Ska man vara ironisk börjar vi få dåligt med sorgfria helgdagar. På vår
bröllopsdag för tre år sedan dog min svärfar... Usch vad jag låter bitter
Känns på ett sätt fjuttigt när det har hänt en så stor katastrof som lämnat på många människor skadade och döda men för oss är det en tragedi och vi lever nu i ett tillstånd av chock och förtvivlan. Sorgen är stor.
En väldigt enkel minnessida
Vi hittade vår schäfer som är van att springa lös på gården liggandes nerkyld framför trappen mitt på dan.
Försökte få tag på jourvet som bara kunde slussa oss vidare till djursjukhuset i Skara.
Väl där krashade hunden helt och hade nästan obefintligt cirkulation,
förklarade helt klart varför vi inte fått upp hennes temperatur trots filtar och värmekuddar.
Efter ett ultraljud som visade vätska i buken och att hela hjärtsäcken var vätskefylld fanns inget att göra mer än att låta henne somna in. Hon somnade i våra armar vid halv nio tiden på kvällen.
Hon var i så dåligt skick att hon förmodligen inte klarat en narkos i alla fall.
Frisk på morgonen, död på kvällen.
Isa, vår älskade vän, blev 7 år och hade innan detta aldrig varit sjuk.
Hon var vår familjemedlem och vår trygghet (jag har en lite speciell
historia med ett väldigt våldsamt ex).
Det är den andra hunden vi förlorade 2004. På påskafton gick vår Grand Danois sönder i korsbanden för tredje gången och fick somna in 4 år gammal.
Ska man vara ironisk börjar vi få dåligt med sorgfria helgdagar. På vår
bröllopsdag för tre år sedan dog min svärfar... Usch vad jag låter bitter
Känns på ett sätt fjuttigt när det har hänt en så stor katastrof som lämnat på många människor skadade och döda men för oss är det en tragedi och vi lever nu i ett tillstånd av chock och förtvivlan. Sorgen är stor.
En väldigt enkel minnessida