Nyår och en massa smällare/raketer

Sv: Nyår och en massa smällare/raketer

vart i Uppsala står du? /Nyfiken i en strut

Hej. Jag har tre hästar, var av en av dem som är precis livrädd för smällare, Hon har varken druckit eller ätit redigt sen julafton. Det gåt inte att ta in henne från hagen på dagtid och det är svårt att få in henne på kvällarna oxå, grannarna lite längre bort har egna hästar som antagligen inte är rädda för smällare, och de vet att min ena bli så kärrad, men de bry sig inte om det.....Jag blir så jäkla ledsen på sånna människor som skiter i andra.:cry: Vet ej vad jag ska göra, den lilla pojken på 10 år kör även på en kross på skogsvägarna där vi rider....och kasta ut stora stenar på vägarna där bilarna kör.Hur kan man vara så oansvarig som föräldrar......:confused:

Tyckte att det var intressant ämne som kom upp. Har aldrig ens funderat på att hästarna skulle reagera på smällare och fyrverkerier. Speciellt inte som jag har två hundar som lider av det. Så hela nyåret går at att planera för rastning och mat när det inte smäller. Nu då efter den här tråden så lät jag det vara tänt i stallet. Jag har fem nya hästar som inte var här förra nyåret så jag tänkte att det är kanske bäst att titta till dem. Kom ut nu mitt i smällandet och samtliga hästar stod och tugga och tiitade på mig som "Har du äntligen fått tummarna loss så du kan komma och släcka". Så jag har väl haft tur med hästar och otur med hundar.
Hoppas att det gått bra för er som har rädda hästar och Gott Nytt År.

Mina hästar klarade tolvslaget alldeles utmärkt. Jag kom ner till dem fem i tolv med mitt vinglas och stod bara mellan uteboxarna och bara andades lugnt när det brakade loss vid tolvslaget. Besten vandrade bara några varv i sin box, annars var det väldigt lugnt.
Vilda valpen var fullständigt oberörd av både raketer och smällare.:D

Immer

mina e på lösdrift å får vara ute. dom bryr sig inte ett dugg å här skjuts det för fullt runtomkring

*knapplån*

Vi har rakettillverkar fabriken på andra sidan vägen här, så hästarna är rätt så vana eftersom det provskjuts en hel del....

Dock har årsfölet inte ätit riktigt i natt och varit väldigt lös i magen. Så det nog lite mkt för henne när det brakade loss i natt. Det blir ju sådana enorma mängder.....

mina hästar bryr sig inte om raketerna och det har aldirg varit nått problem att rida på kvällen och sen ta in dom som vanligt :)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, hur gör ni hundägare? Kommer ni göra något speciellt? Hur reagerar era hundar på att det smäller? Bor ni i områden där det inte går...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
17 881
Senast: Viva
·
Hundhälsa Jag har lite funderingar över hur mitt och hundarnas nyår ska bli som mest smärtfritt, och behöver bolla lite. Min äldre hund är rädd...
Svar
8
· Visningar
1 514
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama