Nyår och dräktighet..

asterix_zaphir

Trådstartare
Har en isis som blir jätte stressad nyårs natten när alla smäller raketer. Hur kan det påverka dräktigheten? Hur stor är risken för att hon ska kasta?
De har smällt en massa redan ikväll:mad: och hon står nu och är dyngsur av svett och hon äter inte ännu. Hon har fått på sig ett svettäcke.

Sv: Nyår och dräktighet..

Döva ner henne med bomull i öronen, och gärna en huva över.

Har redan provat det (tidigare år) men hon riste på huvudet ända tills hon lyckades få väck det. Jag täcker alla fönster och har radion igånga också.
Men hur stor kan risken vara att kasta pga stress?

Mitt Islandssto är likadant.
Jag har henne på lösdrift i vanliga fall men i natt o imorgon natt kommer jag att stänga så dom står inne i varsin box.
Täcker för alla fönster,har radio på samt lämnar tänt.
Mkt hö fast hon har alltid fri tillgång.
Sedan hålle jag alla tummar o tår för att hon inte ska stressa som en galning.

Hon har redan stressat rejält en dag på sistone pga puckade snickare som börjar riva på stallet när hästarna stod inne.:mad:

Håller alla tummar och tår att det går bra för oss i nyår :)
Det hade varit skönt om det hade varit över...

Jag är också orolig. Vår gård ligger bredvid Fyrverkeri försäljare. De har provskjutningar utan att säga till i förväg hela veckan nu innan nyår :mad:
Arg på dom blir jag. Värst blir det ju såklart på 12 slaget på nyår då de skjuter av allt de inte lyckats sälja. De brukar hålla på i 2-3 timmar - låter som kriget :mad::mad:

Håller tummarna för alla rädda dräktiga pållar att allt går bra!

Jag är också orolig. Vår gård ligger bredvid Fyrverkeri försäljare. De har provskjutningar utan att säga till i förväg hela veckan nu innan nyår :mad:
Arg på dom blir jag. Värst blir det ju såklart på 12 slaget på nyår då de skjuter av allt de inte lyckats sälja. De brukar hålla på i 2-3 timmar - låter som kriget :mad::mad:

Håller tummarna för alla rädda dräktiga pållar att allt går bra!

Stackare som bor så nära.
Här där vi bor håller de inte på mer än ca en haltimme och då är det som värst. Jag har det nog rätt bra i alla fall även om man e extra oroliga i år.

Det kommer nog vara lugnt där vi bor nu. Det ligger så avlägset så jag tror inte det är någon fara. Vi ska inte skjuta några raketer själva heller, just för djurens skull.

Tänk på att ha tänt i stallet med.

Det har jag. Släcker aldrig förrän jag ser att hon är lugn och börjar äta. Det tar ca 1 till 1,5 timma efter det slutar smälla.
Har man tur kommer jag i säng vi 2 tiden och sedan ringer klockan 03.50 :crazy::eek:

Vi täcker för fönstren och har lyse/radio på.

En märr som stressar och hon får hela huvudet fullt med bomull

AM

Pratade just med en kompis i telefonen. Deras dräktiga connemara var fullständigt hysterisk ute i stallet pga att grannen börjar smälla allaredan:cry::mad:

det borde f*n tamme bli lag på att det endast fick smällas två timmar runt midnatt. max!

Stackare, f*n vad jag hatar raketer och smällare.
Är överlycklig att mina hundar inte bryr för raketerna sig så jag kan vara ute hos hästarna istället.

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 589
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 756
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka