Ja, det var Zorn jag tänkte på!Även Zorn är känd som en skicklig vattenmålare.
Jag såg en utställning med gubben och var grymt imponerad av hans akvareller. Blandade ihop det med Larsson.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det var Zorn jag tänkte på!Även Zorn är känd som en skicklig vattenmålare.
Va, för att jag skrev att han var känd som skicklig på att måla vatten? Det är nästan allmänbildning att känna till hans mest kända verk. De tre stora svenska målarna vid förra sekelskiftet Carl Larsson, Anders Zorn och Bruno Liljefors vet nog nästan alla vem de är.Du måste vara Zorns största fan! Hade han varit vid liv hade du lätt fått anställning som hans PR-manager!
Zorn var ju den tekniskt mest drivna och han målade mycket vatten, men även Carl Larsson när det gäller akvarell.Ja, det var Zorn jag tänkte på!
Jag såg en utställning med gubben och var grymt imponerad av hans akvareller. Blandade ihop det med Larsson.
Visa bifogad fil 57267
Va, för att jag skrev att han var känd som skicklig på att måla vatten? Det är nästan allmänbildning att känna till hans mest kända verk. De tre stora svenska målarna vid förra sekelskiftet Carl Larsson, Anders Zorn och Bruno Liljefors vet nog nästan alla vem de är.
Jag har inte en enda gång gjort det utan bara svarat på inlägg från andra som berört Zorns måleri. Men visst om det stör dig så är det inte tvunget att jag skriver i tråden.Jag tänkte mer att du alltid tar Zorn som exempel i alla dina inlägg!
Jag har inte en enda gång gjort det utan bara svarat på inlägg från andra som berört Zorns måleri. Men visst om det stör dig så är det inte tvunget att jag skriver i tråden.
Jag är inte törnis, men undrar hur man kan få en jätteglad smiley att betyda irritationJag har inte en enda gång gjort det utan bara svarat på inlägg från andra som berört Zorns måleri. Men visst om det stör dig så är det inte tvunget att jag skriver i tråden.
Ja, det var Zorn jag tänkte på!
Visa bifogad fil 57267
Va, för att jag skrev att han var känd som skicklig på att måla vatten? Det är nästan allmänbildning att känna till hans mest kända verk. De tre stora svenska målarna vid förra sekelskiftet Carl Larsson, Anders Zorn och Bruno Liljefors vet nog nästan alla vem de är.
Något är det tydligen. När det gäller göra pr är det andra i tråden som håller på med det.Haha nej jag störs inte! Tänkte bara att det synd att han lämnat in för din skull, pr-mässigt!
Något är det tydligen. När det gäller göra pr är det andra i tråden som håller på med det.
Något är det tydligen. När det gäller göra pr är det andra i tråden som håller på med det.
Que? Ok im out! Ha det gött
Jag drog upp syfilisten Zorn för jag tycker hans teknik med akvareller och vatten är fantastiska. Karin som allt för många kvinnor förväntades ju träda tillbaka och vara mor och maka men är erkänt duktig konstnär. Mest känd är hon väl för sina textilarbeten?Nja... Känna till konstnärerna ser jag som allmänbildning men inte nödvändigtvis deras verk. Verken i sig är för de som är intresserade av konst.
Dock är jag nyfiken på vad du anser om tex Karin Larssons konstnärliga gärning? Tyvärr har ju fokuset historiskt sett hamnat på tröttsamma gubbar som ansetts vara otroliga genier och kvinnliga konstnärer ofta förminskats. Givetvis förringar jag inte konsten män åstadkommit men jag tycker det är väldigt otidsenligt att hela tiden enbart dra upp dem som beundransvärda.
Tack så mycket!Jättefint @Snorgrodan
Men gud, tack för den underbara kommentaren! :')Jag tycker du utvecklats och målar ännu finare nu!
Tack snälla! Åh, det finns så skickliga akvarellmålare att man bara står och gapar, vet själv hur lätt det är att förstöra en akvarell, hur lite tid man har på sig, hur svårt det kan vara att få färgen att bete sig som man vill och man kan ju inte backa bandet heller! Färgen lever sitt eget liv, vilket är en del av charmen, men jesus vad vissa konstnärer verkligen bemästrar det här mediet! Häftigt att se!Men alltså, wow!! Visste inte att det gick att få till sådana detaljer med akvarell. Helt fantastiskt! Jag hade lätt blivit superglad om jag fått en tavla av dig.
Jag drog upp syfilisten Zorn för jag tycker hans teknik med akvareller och vatten är fantastiska. Karin som allt för många kvinnor förväntades ju träda tillbaka och vara mor och maka men är erkänt duktig konstnär. Mest känd är hon väl för sina textilarbeten?
De inredde väl tillsammans? Carl målade och Karin vävde tyger och designade möbler och kläder.Hon målade innan hon gifte sig och ansågs mycket lovande... dock har hon ju en stor del i sin mans gärning eftersom många av hennes vävnader är med i hans målningar och det var hon som inredde deras hem. Hon fungerade också som "redaktör" för sin man.
Men du kan ju inte lämna tråden. Du ÄR ju tråden, liksom. Det skulle vara så tråkigt.Que? Ok im out! Ha det gött