Nya vagnen och första åkturen =)

Empress

Trådstartare
Vi gav upp den stora maratonvagnen och har lyckats sälja den till någon i Estland (om allt går som planerat så kommer de nästa helg för att hämta upp den).

'Passade' på att köpa en ny maratonvagn och måste bara visa kort från den allra första körturen. (Hämtade vagnen i morse och selade hästen ca 30min efter hemkomst :D )

LillaMaran1.jpg

Sv: Nya vagnen och första åkturen =)

Vad fint :) Grattis till den nya vagnen.

Ser ut att vara en fin vagn:)
Men va mkt ludd det är på bröstan, det gör den bredare och ser ut att ligga an mot strupe och över bogspetsar...
Inte för att det kanske gör nått, men man behöver sällan nått under bröstan, får hästen skav där kan det vara pga andra orsaker oxå:angel:
Tjusigt ekipage annars;)

Sådär ska jag också göra...:idea:

Sela på och provköra så fort jag får vagnen av släpet. :D

Jag tror jag är värre än ungarna på julafton när det gäller nya saker till min häst:angel:

Ser ut att vara en fin vagn:)
Men va mkt ludd det är på bröstan, det gör den bredare och ser ut att ligga an mot strupe och över bogspetsar...
Inte för att det kanske gör nått, men man behöver sällan nått under bröstan, får hästen skav där kan det vara pga andra orsaker oxå:angel:
Tjusigt ekipage annars;)

Luddet kommer sig av att hästen blev jättekänslig i hårremmen då han var klippt under vinter/vår. Det gick knappt att sela honom alls. Alltså började vi med fårskinn under brösta, däckel och gjord och hans liv blev SÅ mycket skönare. :)
Sedan dess har 'bröst-luddet' bara hängt kvar.
Frågade min tränare om den kunde störa hästen men fick ett nekande svar på det. Alltså hänger den där den hänger. Tänkte dock ta bort den nu pga att det blir så svettigt och varmt under den nu på sommaren.
:laugh:

Sådär ska jag också göra...:idea:

Sela på och provköra så fort jag får vagnen av släpet. :D

Jag tror jag är värre än ungarna på julafton när det gäller nya saker till min häst:angel:

Precis som alla andra i mitt stall. Vi är rörande överrens om att hälften av det roliga med häst är alla SAKER man kan handlar.
:o :o :angel:
Vad har du köpt för vagn???

Svarar alla;

Tack, tack :D
Vi har nu kört vagnen flera gånger och jag är banne mig KÄR!!! :love:
Ännu har vi inte provat den andra hjuluppsättningen (tävlingshjul), men jag tycker det är så himla najs att köra ut med luftgummihjulen då det är helt ljudlöst.

18-åringen framför vagnen sköter sig exemplariskt, det enda som är på tapeten nu är att kusken (dvs mig) skall lära sig att 'ratta' en tvåaxlad vagn på ett säkert och funktionellt sätt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 619
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 556
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka