Nya sniglar idag igen...

gul_zebra

Trådstartare
Idag kom två Achatina dimidiata hit :)
En av de ska flytta vidare till Modig_Korn ihop med lite andra sniglar dock. Menmen!

0a78850b6a612ff44a828ebd0ef53c6d.JPG

bdd01886973ffcd581fb9b03d8fcb67c.JPG

3bc1a32e1cb84938fcb0e5be3f1cba92.JPG

25aad451872b937a6175a591fede7df7.JPG

Dimidiatorna är de ljusa med grövre skal nästan utan ränder, de andra två är Achatina smithii.

I bebisbyttan:
16f52efab9975b9c66c91a686adc5a75.JPG

30c5bc6e928b5e16ac18c668c13a8f31.JPG

Dimidiatorna blir såhär snygga som vuxna sen <3

BlondeSanil.JPG

(http://www.virginiacheeseman.co.uk/)

Sv: Nya sniglar idag igen...

Men, det ser ju ut som två lökar :D
Dom var faktiskt riktigt läckra! Är dom helt fullvuxna på bilden?

Herregud var får du alla ifrån? :D

Och du får snart sluta lägga ut bilder här. Jag börjar tycka det är intressant ju.. :mad: ;)

På sista bilden är de vuxna ja, men mina är bara små bebbar :D

aiquen: Moahahaha varför tror du jag visar bilderna egentligen? :devil: :D

Inte så många :D

Nu fattas bara två vinbergsnäckor jag har på gång. Då har jag totalt 23 sniglar. Av de ska 5 sniglar flytta, och förhoppningsvis ska 3 till flytta om de hittar nånstans att bo typ. (Moooodiiiiiiig, jag vet att du vill ha pannkakor!)
Sen är det stopp :D

Glöm sånt :p

Som tur är så kräver sniglar iaf typ ingenting, annars hade det varit kört :D

naww så söta :love:

försöker få mina att dvala nu, så att de inte lägger fler ägg :mad: Stoppade in ett gäng ägg och nykläckta i frysen pga av flugorna tyckte om samma förhållanden till deras ungar :mad:
Men lugn, jag har ett 60tal som lever och frodas :D

Jag hoppas du vet att dvala brukar användas för att få de att lägga mer ägg va? ;) De brukar vilja greja med sånt när de vaknar :p Själv håller jag mig till att gräva efter ägg varje dag bara, funkar prima. Så är det ju bara att frysa in äggen direkt. Nyfödda skulle jag däremot inte frysa in, skulle aldrig ha hjärta till det :crazy:

Mig vill haaa! Men bara om jag blir av med 3 pannkakor. :p

Men bara de slutar för stunden.. Ska gå och se om de sommnat nu annars får de flytta in igen... :D

Huh, har du de ute?! :eek: Men hallå, det är ju alldeles för kallt för några stackars afrikanska sniglar att bo ute nu! :crazy: Dvala öht är inte naturligt för de, för det blir inte så kallt i afrika...
Ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte att det låter spec djurvänligt... :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 594
Senast: Enya
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 445
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 753
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama