Nya ridstövlar

Vilka är era bästa tips för att minska risken för skav?
När jag fick mina nya stövlar var knepet att gå mycket med dem fast bara korta stunder i början, kanske knäppa upp på något ställe om det skaver. Då får de forma sig lite efter foten och är inte så stela. Sedan när man rider med dem at passa på när man rider med långa läder. Jag år iallafall lätt skav i knävecket av nya stövlar innan de "sjunkit ihop" ordentligt. :) Putsa dem också och ta hand om dem så lädret håller sig mjukt.

Tid med viktmanchetter runt anklarna ett par pass så sätter sig stövlarna på mkt kort tid.
Upptäckte det av en slump då jag blev nyfiken på att testa viktmanchetter. Gör alltid så efter det. Så skönt!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 029
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess. Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Westernsadel och cowboyboots – eller hoppsadel och ridstövlar. Är du sugen på att testa nya mönster spelar utrustningen mindre roll.
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka