Nya ridstövlar

Vilka är era bästa tips för att minska risken för skav?
När jag fick mina nya stövlar var knepet att gå mycket med dem fast bara korta stunder i början, kanske knäppa upp på något ställe om det skaver. Då får de forma sig lite efter foten och är inte så stela. Sedan när man rider med dem at passa på när man rider med långa läder. Jag år iallafall lätt skav i knävecket av nya stövlar innan de "sjunkit ihop" ordentligt. :) Putsa dem också och ta hand om dem så lädret håller sig mjukt.

Tid med viktmanchetter runt anklarna ett par pass så sätter sig stövlarna på mkt kort tid.
Upptäckte det av en slump då jag blev nyfiken på att testa viktmanchetter. Gör alltid så efter det. Så skönt!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
213
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 847
Senast: Silje
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att få hållbara perspektiv och tips om hur vi bäst tar hand om våra stallskor och ridstövlar bjöd Djursholms Ridklubb in...
Svar
0
· Visningar
56
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka