Nya regler?

lundsbo

Trådstartare
Vi ska ha upptaktsmöte inför säsongen i veckan och TR IV lyser fortfarande med sin frånvaro :crazy:

Vilka nya regler är spikade? Behöver hjälp med en kortfattad lista gärna i punktform.

* Banhoppningskvalet är borttaget (för det är väl spikat?)

Sv: Nya regler?

Det bästa är nog att maila kommiten....

Men 16 fel är väl tillbaka i hopprovet?

Ja, enl kommiten så är det 16 fel igen. Fast banhoppningen ska bli svårare i de lätta klasserna, fler hinder, fler på maxhöjd.
Inga katergoriindelningar, bara klasser. B-ponnyna ska hålla samma tempo som de andra i terrängen (säkerhetstänkade - de minsta barnen på de minsta ponnyna rider alltså relativt snabbast...) P70, P80 och P90. En 60 klass införs men man får börja i P70 direkt om man vill.

Har fått en TD-lista hemskickad idag, med tillägget att TR förhoppningsvis är ute på nätet nästa vecka

Dessutom ett lite trevligt mail att alla anmälningar fr.o.m 1 maj måste ske genom TDB :confused: ogillas mkt starkt här :mad:
För oss som använder eget dataprogram och inte "e" blir det en j:devil:la massa extrajobb

Har fått en TD-lista hemskickad idag, med tillägget att TR förhoppningsvis är ute på nätet nästa vecka

:bump::bump: Då kanske man kan få proppen på den tävlingen man anmält till!!:bump::bump:

Dessutom ett lite trevligt mail att alla anmälningar fr.o.m 1 maj måste ske genom TDB :confused: ogillas mkt starkt här :mad:
För oss som använder eget dataprogram och inte "e" blir det en j:devil:la massa extrajobb

:crazy:

''''''''''''''''''''''''''''''''''

Fast filen man laddar ner t Equipe är riktigt snygg i Excel. Så det går enkelt att ladda in i de flesta program. :D

Fast filen man laddar ner t Equipe är riktigt snygg i Excel. Så det går enkelt att ladda in i de flesta program. :D

Då får vi hoppas på det då ;)

Har jag varit blind och döv och missat att man disskuterat TDB tvång på alla tävlingar???
Eller har dom bara kört över oss igen?

Jag tvivlar STARKT på att dom kan tvinga klubbarna att använda TDB...här omkring är det flera klubbar som använder TDB till anmälan men tar betalt som vanligt eftersom massiva protester mot 10-kronan som TDB tar betalt för varje start har slagit stort här. (Undrar hur DET gick till...:angel:)

Jag hoppas att fler o fler klubbar struntar i att ta betalt via TDB. Till slut blir dom ju tvungna att ändra!

/Nova som HATAR allt vad "kommunisttvång" heter

I Örebro län är det TDB-tvång på alla proppar från 1 maj. Tror det sprider sig runt landet nu.

I Örebro län är det TDB-tvång på alla proppar från 1 maj. Tror det sprider sig runt landet nu.

Usch. Okej att det blir tvång att anmäla sig genom tdb men måste man även betala där?

/Estivuz som fortfarande undrar vad förbundet gör med alla dessa tiokronor som ramlar in i mängder.

Det är inte bara i Örebro det är TDB tvång, de har skrivit in det i TR I fr.o.m lokal tävling :mad:

Har kommit utskick till klubbarna att inga propositioner får godkännas om inte anmälan går via TDB. Kommunist fasoner kan man väl lugnt kalla det :mad::mad::mad:

Förj*vligt. Vad vill man få ut av detta? Känns verkligen bara som att förbundet vill tjäna en extra hacka.

Man måste inte ha betalning där än dock. :)

Vår klubb har haft anmälan via TDB ett tag men man betalar på plats. Är många andra som har det med.

Ja, som jag skrev ovan så tar inte heller klubbarna här omkring betalt via TDB pga 10-kronan....fattar ni hur mycket pengar det blir till förbundet o för att inte tala om till Equipe!!!!!

Egentligen är det ganska fantastiskt att i ett land som anser sig vara föregångare o föredöme på jämställdhet, demokrati, åsiktsfrihet mm så kan ett idrottsförbund använda Kommunismen som förebild?????!

Ett enda PRIVAT företag får chansen att tjäna MULTUM på en ideell sport....

Jag måste nästla mig in i denna maffia om jag nånsin ska bli rik....:cool:

Fast jag kan nästan mer köpa att ta betalningen via TDB än att behöva ändra sekretariats rutiner som vi har väl inarbetade och som jag, utan att skryta, vet fungerar bättre än på de allra flesta ställen jag varit.

Jag är inte så himla säker på att vi har tid / lust att lära om till tävlingen i juni och sen kanske dessutom riskera att bli sittande på tävlingen med nåt som inte fungerar / vi begriper oss på :cry:

Hur ser det ut inför tävlingen? Snöit förstår jag! Har ni is i magen också eller tittar ni på alternativet att flytta tävlingen?

Hur ser det ut inför tävlingen? Snöit förstår jag! Har ni is i magen också eller tittar ni på alternativet att flytta tävlingen?

Somliga av oss är fortfarande optimister:angel:
Själv roar jag med snöskottning än så länge:mad:
Om snön börjar smälta om en vecka finns ett visst hopp.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 041
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: MML
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 274
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar