Nya regler vid MT efter nyår

Berin

Trådstartare
Är det någon som vet vilka förändringar som kommer att göras vid poängräkningen efter nyår? Är de nya reglerna ö h t fastställda? Har letat på sbk.nu men hittar ingenting.

Sv: Nya regler vid MT efter nyår

Detta var allt jag hittade, vet dock inte om det är korrekt!

Revideringsgruppen föreslår följande förändringar i ”Bestämmelser för korning”
P 15. Titeln Korad:
För godkänd mentaltest krävas att hunden:
efter 18 månaders ålder vid officiell mentaltest erhållit + 300 poäng och inte kryssats i någon ruta med kursiverad text. Förutom minimipoängen skall poängfördelningen
minst vara 68 poäng i del 1 (Samarbete – Uthållighet) samt minst 215 poäng på resterande del i protokollet.
Hunden kan även uppnå ett ”väl godkänt” resultat, vilket innebär 480 poäng eller högre.

Ja, det är precis det jag har funderingar om. Men där står det att det fortfarande är ett förslag och inte har gått igenom (vilket det troligen gör). Var hittade du det ?

Oj det här har jag missat! Jag skulle också vilja vet var den informationen fanns :).

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 095
Senast: MML
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
645
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 657
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 028
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka