Nya regler för införsel till Norge

Sv: Nya regler för införsel till Norge

*suck* jaja, det var väl inte mer än väntat... bara att ställa in sig på att det blir måååånga fler veterinärbesök framöver

Egenbehandling är ju tillåten och avmaskningsmedel är ju receptfritt i Sverige. Sen hur bra det är i längden att göra det var 28e dag är ju en annan femma.

Inte förvånad över regeln, men förvånad över att det träder i kraft så snabbt. Hade vi planerat att åka kommande helg istället för den förra hade vi ju haft problem...

Tillägg: Borde kanske läsa igenom hela artikeln först ja :p Visste inte att man avmaskar så tätt inpå.

Senast ändrad:

men hur ska de kunna kontrollera en egenbehandling? har jag verkligen avmaskat min hund, eller säger jag bara att jag har det? känns mycket rimligt att de kommer att kräva någon form av intyg så fort nyheten har satt sig lite...

edit.
"Ved innførsel av hund og katt fra Sverige, må du kunne dokumentere at dyret er behandlet." vilket borde innebära veterinärintyg.

Precis. Har redan printat ut ett ex.

KL
Sen får de väl helt enkelt bara lita på djurägarna då.

funkar det så så är det ju onekligen smidigt :)

Åtgärder anpassas naturligtvis till situationen, hittas fler sittade rävar eller smittade smågnagare skulle jag tro att veterinärintyg kommer att krävas.
PL

Naturligtvis är det så.
Kan de visa på drastisk smittspridning kan man väl även misstänka att de kommer att kräva avmaskning av de tamdjur som kan drabbas även inom landets gränser?

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 058
Senast: skiesabove
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 544
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10