Nya råttor!

Sv: Nya råttor!

Inga löss nej, hade det varit det så hade jag gått direkt till Apoteket istället. Somliga har ju kvar recept på Stronghold minsann :angel: :D

Hon rosslar :( Vete fan vad det är, trodde det var stress över flytten först och avvaktade ifall det skulle gå över men det blev värre idag istället. Så nu står det en stor bunke med hett vatten inne på toa (de bor på toa ja :p Vill inte riskera något iom att Delma dog så plötsligt) för att höja luftfuktigheten så det blir lite mildrande iaf, får fortsätta så tills mina pengar kommer och jag kan åka iväg till vetten med henne... :crazy:

Nej, så tråkigt :(
Har ju själv en rosselråtta här hemma som brukar få sig ett par "ångbad" i veckan. Dock så vet jag säkert att det är myco, så hon blir inte bättre fast upprepade behandlingar :/

Ok. uff :/ Är säkert stressen för Elsa iaf, hon rosslade inte förrän hon hade flyttat in här. Så det bådar ju gott iaf. Hoppas bara att hon inte blir stressad när jag hittar lägenhet sen också :crazy: Egentligen skulle hon och Kinslayer flytta in på mitt rum också och introduceras med tjejflocken så snart karantänen är över men jag skippar nog det... Kanske iaf, får se hur det går.

Får skatta mig lycklig ändå, har bara haft en enda rosselråtta innan och då har jag ju ändå haft typ 40 råttor de senaste 4 åren varav inte en enda kommit från godkänd uppfödare och bara enstaka råttor kommit från nån form av uppfödare, resten har varit omplaceringar och zooråttor. Inte illa liksom :banana:

Ja det gör det säkert. Var nyss och fyllde på mat åt de och rosslet har minskat dramatiskt, man hör nästan ingenting nu :banana:

Vad skönt att höra!

Här hemma är det värre, nu har även Bibbi börjat rossla :(

Toppen, då var det bara stressen!

Ja, känns lite dystert nu, med två rosellråttor och en hund som mår dåligt och troligen inte kommer bli bättre :(

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix