Nya program

Sv: Nya program

I LB:3 kommer skänkelvikningen i skritt försvinna har jag hört men är det någon som vet vad de kommer att ändra i LA:1 an?

Bra om skänkelvikningen i skritt försvinner från LB:3. Det är så svag tvärning så det blir lite underligt tycker jag.....

Senast ändrad av en moderator:

LB:3 är det värsta program jag vet, och skänkelvikningarna i skritt tror jag i så fall ingen kommer att sakna ;) Vad som kommer att ändras i LA:1 har jag ingen aning om - dock hoppas jag inte på några stora ändringar, det blir så rörigt för barn och ponny då!

Jag hoppas att den förvända galoppen ändras i LA:1, jag tycker att man ska ta bort volten och bara rida rakt över, det är många som har ganska stora problem med att få volten rätt och sedan rida ut i förvänd galopp, jag tycker den förvända galoppen är lättare i andra (högre) program.

Jag håller med dig. I LA:4 t.ex. är det ju ingen volt har jag för mig, och det ska ju vara ett svårare program. Förstår inte riktigt logiken bakom det hela. :confused:

Jag tycker att volten är bra som det är, fast det skulle inte gjort ngt om det hade vart en tiometersvolt vid A(respektive C) precis när man har fattat galoppen istället.

(så är det i LC:2an :D, fast då är den 15 meters volter:p)

edit: menar i La:1an ^^

nej, jag förstår inte heller logiken, i LA:4 är volten på långsidan och sen rider man rakt över.

ja, det skulle vara bra att lägga volten så istället:idea:

Jag hoppas också att skänkelvikningen i skritt försvinner i B:3 då den bara gör att många hästar spänner till och det blir en konstig tvärning.

Har sj inget emot volten i LA:1, men LA:1 är helt klart svårare än LA:4 :p . Men sen galoppvolterna i LC:2 - dom är 20m ;) . Det är travvolterna som är 15. Hoppas dom får en bra lösning på LA:1 -an :)
Själv har jag heller aldrig tyckt om LB:3...

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 458
Senast: Nevermind
·
Dressyr Satt och funderade på det appropå den "rasismen" som finns inom dressyren. Man hör ju inte sällan om typ travare och skäckar som blir...
2
Svar
38
· Visningar
5 532
Senast: Pancakes
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka