Nya lilla fröken jämte

Sv: Nya lilla fröken jämte

Lånar..

En kompis till mig har råkat ut för samma sak med pinne i munnen på hunden. Men då en vuxen hund som de hade i sin ägo. De märkte att hunden åt ben lite konstigt, annars var den som vanligt. Hon kikade i halsen, men missade pinnen i gommen. Gissa vilken ågren hon hade när de hittade pinnen. Och då är de väldigt duktiga på hund, tävlar jakt mm och är otroligt noga med sina hundar, ändå kunde det hända.
Hur länge pinnen suttit i gommen visste de inte, men blev iallafall att åka till veterinär för det såg inte vackert ut.
Lite till försvar är att denna hunden var pensionär och gjorde inte så mycket väsen av sig, men de mådde ändå väldigt dåligt av att de missat att se pinnen. Så det kan nog hända även den bästa. Fast hur veterinären missat pinnen vid besiktningen på lilla valpen är ju lite konstigt.
 
Sv: Nya lilla fröken jämte

Det är många som inte sett sina valpar före köp, har även själv sålt valp osett. MEN jag som uppfödare är ju intresserad av en valp för ev avel och då är ju läget lite annorlunda än "bara" för sällskap!
 
Sv: Nya lilla fröken jämte

Att pinnen missades är helt otroligt!!
Att hon var skitig skulle ju kunna bero på hur hon transporterades till er??? Har för mig att hon kom med flyg och då borde hon suttit i bur eller har jag fel?
Jag har backat ur valpköp hos "stor" uppfödare då valparna var otroligt magra vid hämtningstillfället. Det tråkiga är att många "storuppfödare" har "råd" att vara slarviga, de har sitt rykte ändå, tyvärr.
 
Sv: Nya lilla fröken jämte

Mina ska också gå i avel. Är bara den första som inte var planerad för det, men det blev valpar där ändå..
 
Sv: Nya lilla fröken jämte

Hon åkte bil upp och var skitig vid hämtet. Det kan jag ta faktiskt, även om jag föredrar rena valpar ;) och hon är ju absolut inte mager och i dåligt skick på så vis.

Jag blev bara så upprörd över den där :devil: pinnen :(
 
Sv: Nya lilla fröken jämte

Men om min uppfödare "lurar" mig så förlorar hon bara på det själv. Hon vill ju inte att valpköpare ska åka runt och visa upp "fula" hundar på utställningar mm. Utan vet de att jag kommer ställa ut och vara "ute" mycket med mina hundar, så gör hon nog allt för jag ska bli nöjd. Blir ju dålig reklam för hennes kennel om inte annat.
 
Sv: Nya lilla fröken jämte

Det här med veterinärbesiktning.....??

När gjordes den eller gjordes det ingen?

Skulle aldrig våga sälja en valp utan att ha besiktigat den någon eller några dagar innan leverans vare sig jag skickar den eller valpköparna hämtar den.

Skulle heller aldrig köpa en valp utan färsk veterinärbesiktning.
 
Sv: Nya lilla fröken jämte

Hon är besiktad UA på allt.

Då undrar man ju verkligen hur en veterinär kan undgå upptäckt av pinnen om den suttit så pass länge att det luktade!

Bevare mig för en sådan veterinär!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 140
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp