Kul att läsa ditt inlägg för min häst har också spondylos. KS vid sadelläget och spondylos bakom om jag kommer ihåg rätt.Kul att läsa, speciellt den delen jag plockade ut ur din text eftersom jag känner igen mig så väl i den.
Jag har följt den här tråden även om min häst en helt annan ryggåkomma, spondylos (hopväxta kotor i ryggen). Jag tycker inte heller att jag har blivit begränsad men jag har däremot fått en massa nya kunskaper kring hästens rörelseapparat, kring min egen kropp och även nya sätt att jobba hästen på.
Har haft och har en fantastisk hjälp av min tömkörningstränare som också är fysioterapeut så faktum är att min häst både känns och ser finare ut nu än vad hon gjorde innan. Hon är ju per automatik stelare i sin rygg eftersom kotorna växt ihop men det verkar inte bekomma henne.
Mitt schema ser ut ungefär som ditt gör men med ett par tömkörningspass istället för vila och ridning.
Hennes plåtar är "inte roliga" för att citera veterinären. Härligt att höra att din häst också fungerar bra! När vi hade fått diagnosen kändes det väldigt ensamt och hopplöst. De historier jag hittade på nätet var inte så positiva och sällan med lyckligt slut. Vad har ni för er annars? Vi försöker skola om oss till ett dressyrekipage med siktet inställt på att tävla, rider i skogen och leker lite bruksridning med min son och hans ponny.
Hur upptäckte ni spondylosen? Oj, vad många frågor jag har känner jag..