Nya hundträningsbyxor!

Sv: Nya hundträningsbyxor!

Jag hittade storlekstabellen på nätet och stl 34 är 77 cm i benen. Det blir tyvärr för långt för mig. Det är ju inte byxor som inte riktigt passar att sy upp. Typiskt.

Mina Traverse är också för långa egentligen, men de går att dra in i benslutet, så det blir inte så tokigt i alla fall.

Ok :) Nu tänker jag ju inte pracka på dig brallorna, men jag har 36 i mina och är en kortis (163) :p

Du får kolla efter byxor i rålängd! Mina fjällräven Nikka säljs i rålängd, bara att lägga upp själv så det passar perfekt :)

Om du är liten och smal så är det nog dessutom en bra modell, bra passform för små människor :D

Tack för tipset om rean! Mina hundbyxor är ett par sommarhikingbyxor från Lidl som är jättestretchiga och mysiga men inte jättevattentäta och mer sommarbyxor. Jag fick dock beställa manstr på traversen för jag har ju fått bukfetma efter 3 gravidteter. I värsta fall får mamma lägga upp dem snyggt för långa kommer de vara.

KL

Jag passar inte alls i Traversen, hamnar mitt emellan två strlkar tyvärr. Har ett par fjällräven Tundra fixed trousers och är supernöjd!! SÅ förbannat sköna!!

KL

Tur att jag kollade den här tråden förut. Var förbi nya XXL och fick tag på det sista paret Lundhags Traverse i storlek 34!

Hade velat ha dem liiiite smalare i benen men de var sköna och såg rätt så snygga ut så jag slog till. Behöver verkligen fler byxor för hundträning, har tidigare bara haft ett par och när man använder dem varje dag så blir de lite småskitiga :p

Undrar dock.. Finns inte de röda längre? Det fanns bara svart och grön att välja på nu när jag handlade, och fick bli svarta eftersom de var de enda som fanns i min storlek. Men skulle gärna ha ett par snygga röda också!

Jo då, det finns både "vanlig" röd och oxblod, kolla deras hemsida. XXL verkar bara ha två av färgerna dock.

KL

Puffar upp denna tråd för att kolla om någon har koll på skillnaden mellan Lundhags Traverse och Njeeru?
Det låter som om Njeeru är lite smalare i modellen än Traverse, stämmer det?
I övrigt?

Gogglade lite...

Skillnaden mellan de olika Lundhags byxmodellerna? Modellerna Traverse, Avhu och Njeeru är alla i polycotton. Njeeru har bara stretch över höftpartiet, medan de andra har stretch över hela rumpan. Traverse har fickorna fram på låret och ventilationsdragkedjor i sidorna, medan Avhu har ventilationen i grenen och fickorna på sidan av låret. Sen är Avhu lite tajtare i passform än Traverse

Njeeru har även de fickorna på sidorna och som jag förstått det är de lite tajtare än Traversen.

KL
För min del blev det ett par Traverse från XXL, tyvärr var min storlek slut så jag fick gå ner en storlek. Bra pepp för att sätta igång med träningen hoppas jag ;)

Jag svarar här också även om jag har lite andra byxor än er andra. ;) Jag har inte råd med "riktiga" hundträningsbyxor(även om jag gärna skulle ha ett par) så jag har köpt ett par vanliga, svarta arbetsbyxor att ha på planen och i skogen. Grova och hållbara med många bra fickor och de kostade bara en hundring. :)

Liknande trådar

Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 531
Senast: _Elly_
·
Utrustning Ett par av ponnyerna behöver nya regntäcken med hel hals. Plånboken är inte precis toktjock för tillfället, så jag har kikat på lite...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: Soffan74
·
Fritid Jag behöver hjälp i mitt val av nya slitstarka byxor. Har provat lite olika modeller/märken men riktigt inte hittat någonting som...
Svar
5
· Visningar
1 105
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 921
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka