Nya hundar ensamma på nyår?

Sv: Nya hundar ensamma på nyår?

Lämnar vare sig nya eller gamla hundar själva på nyår. Sedan är väl jag vare sig urtypen för en social partymänniska, är egentligen ganska ointresserad av att fira nyår och tycker att det gärna får smälla färdigt så att jag kan gå och lägga mig :grin:

Första året med den Grå tog både jag och min sambo ledigt. Vi bodde då mitt inne i stan så strax efter 23 tog vi på oss varmt och rusade ner med hunden till industrihamnen. Det hade smällt rätt mycket i mellandagarna och han hade bara visat ett hälsosamt intresse för smällarna men vi ville inte riskera något. Vi stod i en del av hamnen där det inte hördes något mer än färjornas brölande. Har nog aldrig frusit så mycket som de 1,5h vi var där nere men vad gör man inte för sin hund. Numera bor vi utanför och även om det smälls en del så går vi bara bort till ett stort fält, alternativt stannar inne.

Vi har skottfasta, stabila hundar men de lämnas inte och vi undviker fyrverkerier och försöker tänka förebyggande och långsiktigt. Det tycker jag inte är att pjoska, det är att förvalta sin hunds hälsa och förmåga att fungera, väl.

kl

Ni som tar med hundarna ut på tolvslaget, har ni något i öronen på dem? Nyfiken bara.

Nej. Det är inget jag vanligtvis tycker är viktigt, att ta med hunden ut vill säga, men just i år såg hon så förväntansfullt sugen ut när vi andra halkade omkring med vår champagne så hon fick gå med ut en stund, kissa lite och så åkte hon in igen.

*kl*

Alla mina är skottfasta och bryr sig inte ett dyft om raketer. Här började det smälla och vina så fort det blev mörkt och jag var ute med dem vid 17 tiden och sen en sista gång vid 22 och de var totalt obrydda.

Trots det så vill jag inte lämna dem själv på nyårsafton. Det liksom bara tar emot på något sätt. Det kan bero på att jag haft en hund som ända fram till hon blev gammal och döv var extremt påverkad av raketer eller så beror det på att jag själv blivit så gammal, trött och tråkig att jag ser det som en anledning till att kunna tacka nej till nyårsfest :angel:;):D

Nyår är amatörernas afton ;) :p

Kl

Vi lämnade vår hund ensam vid tolvslaget, eftersom hon hört smällare några gånger tidigare och inte reagerat. Vi bor på landet och här skjuts inga raketer på nära håll, och den lugnaste platsen för henne var inomhus.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 317
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar