Fy f*n ska man behöva betala så mycket för en hjälm att tävla i ......
Seriöst?!
Så mycket ska man betala för ATT HA EN SÄKER HJÄLM!
Eller rättare sagt, jag hoppas verkligen att de nya kraven leder till detta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy f*n ska man behöva betala så mycket för en hjälm att tävla i ......
Seriöst?!
Så mycket ska man betala för ATT HA EN SÄKER HJÄLM!
Eller rättare sagt, jag hoppas verkligen att de nya kraven leder till detta!
Men en CO kostar inga 6000:- ..?Det är ju klart att hjälmar skall hålla en viss standard men ska man behöva betala 6000:- för en säker hjälm? Jag undrar hur stor vinstmarginalen är på de hjälmarna.
Det är ju klart att hjälmar skall hålla en viss standard men ska man behöva betala 6000:- för en säker hjälm? Jag undrar hur stor vinstmarginalen är på de hjälmarna.
Ni kan sluta fråga om vilka hjälmar som är godkända eller inte, varken regelverket eller testerna är klara ännu så det finns helt enkelt inga svar. Sitt ner i båten och ta det lite lugnt...
KL
Min farhåga är att det inte skall finnas några billigare, snygga hjälmar kvar på marknaden även om de vore godkända att rida hemma i.
Jag VILL inte ha en ful, modern high-techhjälm med synliga ventilationshål, eller en som kostar 1000:- eller mer, jag vill ha en vanlig sammetskask som inte kostar skjortan.
KL
Min farhåga är att det inte skall finnas några billigare, snygga hjälmar kvar på marknaden även om de vore godkända att rida hemma i.
Jag VILL inte ha en ful, modern high-techhjälm med synliga ventilationshål, eller en som kostar 1000:- eller mer, jag vill ha en vanlig sammetskask som inte kostar skjortan.
Prismässigt så vad spelar det för roll om den kostar mer än 1000 kr om den uppfyller det du vill i övrigt?
OK, billigt argument, men:
jag ramlar sällan av. Det har hänt en eller två gånger sammanlagt under de senaste 15 åren och då rider jag nog i snitt sex hästar per dag.
Jag byter hjälm årligen (eftersom jag svettas om huvudet på somrarna och hjälmen blir jätteäcklig).
Då känns det inte helt prisvärt att köpa de dyrare hjälmarna om ibland flera tusen kronor.