Nya hingstkatalogen 2007

Sv: Nya hingstkatalogen 2007

Flyinge siktade på att ha sin färdig v 10 så att även de nya hingstarna kunde komma med i år.
Det tycker jag är vettigt annars missar man ju de som inte har varit med innan

...men viktigare är, VEM hamnar på omslaget!!! (obs ironí)

Brukar inte det sysselsätta oss i månader här inne!

Vad tråkigt, jag tycker om att sitta och bläddra i den nya katalogen medan jag tittar på bruksprovet.

Kanske skulle Don Primero passa på omslaget!

I år ska de nygodkända hingstarna också med (vilket jag tycker är jättebra) så den kommer inte före bruksprovet.

Skulle tippa på att den kommer nån gång i Mars. Vet du vilken katalog jag menar? :) Det finns ju några olika att vänta på!
Jag väntar i allafall på fjordhingstkatalogen.:love: 51 hingstar var aktuella förra året. Skulle tro på något liknande i år. Ett spännade avelsår med flera nya intressanta hingstar. Flera hingstar står dessutom till stoägarnas förfogande på nya platser jämfört med förra året. Kanske står din favorithingst lockande nära i år. Det finns mycket att ta reda på i hingstkatalogen.

Japp, eller Rambo kanske?
Med tanke på avkommeresultatet 2006.
Men det är klart, han är inte så poppis eller flashig...

mvh

I år ska de nygodkända hingstarna också med (vilket jag tycker är jättebra) så den kommer inte före bruksprovet.
Det tycker jag är bra då den blir helt komplett mao.

Helen

Jo, men samtidigt är det dom nya man behöver se också! Dom gamla finns juh i förra årets bok ;)

Håller med om att Rambo borde ligga bra till!
har ju vart lite av hopphingstar de sista 3 åren! (cardento, roderik (min stjärnas pappa :-) och eighty eight keys xx)

Fast de som godkändes förra året finns inte. Inte heller de som tidigare är godkända utomlands och har * vid namnet, som t ex Lucky Point har i förra årets katalog. Tycker att det är intressant att komplettera med den infon.

Rambo är en bra idé till omslagspojke, men jag får tyvärr hålla med hoppsann om att han nog inte anses tillräckligt flashig.:(

sant, men det är ju för att den kom ut "för tidigt" -06!
Väntar hellre ngn vecka för att sedan få med "färskingarna" i katalogen!
blivit irriterad flertalet ggr under förra året när jag ville kolla stammen eller liknande på ngn nygodkänd för att sen komma på att dom inte är med! (internet i all ära ;))

Den har alltid kommit ut före proven eller så att de nygodkända inte kommit med, har köpt den sen -82.

jo visst, men håller ni inte med om att de vore trevligt att ha dom nygk. i den också!?
never to late for a change ;)

Japp, Corlensky hade varit snygg på omslaget. Det som gjorde att jag trodde han skulle falla bort var åldern..
Är det någon som har koll på vem den yngste omslagspojken har varit?
mvh

Brukar det inte vara en äldre herre som utmärkt sig under året? Det finns ju några att välja mellan..
Ulrika

Hela katalogen är ju full av hingstar, tycker det är roligt med nåt annat på omslaget. Stona och fölen, motparten och resultatet, så att säga. Tycker att bästa treårssto skulle pryda omslaget, dom representerar ju avelsframgångarna för både den enskilda hingsten och för fjordhästen som helhet. Ska fundera vidare på det här, stort symbolvärde med omslagsbilden.

Klart att det ska vara en hingst på omslaget, det är liksom hingstkatalogen...

Jag tror mycket på Don Primero på framsidan, med grön bakgrund...

Självklart ska en hingst vara på omslaget till hingstkatalogen!

Ett år var det faktiskt unghingstar, det var -83.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 575
Senast: mamman
·
Hästvård Märkt att min svartbruna häst får vita hår över hela kroppen plötsligt. Möjlig orsak vet någon? Född 2007.
Svar
6
· Visningar
677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka