Nya hingstar i Sverige 2010?

fia0

Trådstartare
Är det någon som vet om det är några nya hingstar som kommer att verka i Sverige 2010? I så fall vilka då?

/Fia

Sv: Nya hingstar i Sverige 2010?

Ja, det har ju kommit en massa nya stjärnskott. Själv tycker jag att Illingur frá Tóftum är något utöver det vanliga!

Óliver frá Kvistum, högst bedömda 5-åring 2009.
Skorri frá Blönduósi (inlånad, kommer till Sverige för sista gången), elithingst.
Fjörnir frá Hólum, samma ägare som Ardur frá Lundum.
Gumi frá Dallandi
Ofsi frá Brun
Andri frá Feti
Och säkert många fler....

Vi har lånat in Geysir fra Canada från Danmark

Blup 126 e Garri frá Reykjavik ue. Gustur frá Grund han är 4 i år inte visat än.
Riktig flott träns för visning, systern efter samma mor gick VM föra året och är Danmarks högst bedömda sto.

han har vi spanat in och planerat att använda!! Hans stam är ju bara:love: och han kommer nog bli nåt alldeles extra!

Till Myscaz matte: Jag har ridit en några Illingur avkommor. De hade fint psyke, flotta rörelser....men de var ju så SMÅ:p, såg ut som 2åringar vid 5års ålder hela bunten. Lite lite vilja också men sånt kan ju komma.

Valtyr från Hasthagården :laugh: :love:

bara 7 år men har redan hunnit tävla A klass med 7 på tölt och 6 på pass på tävling i femgång.

8.20 ext och fantastisk stam

han har vi spanat in och planerat att använda!! Hans stam är ju bara:love: och han kommer nog bli nåt alldeles extra!

Till Myscaz matte: Jag har ridit en några Illingur avkommor. De hade fint psyke, flotta rörelser....men de var ju så SMÅ:p, såg ut som 2åringar vid 5års ålder hela bunten. Lite lite vilja också men sånt kan ju komma.

Men då passar det mig utmärkt då jag vill ha små hästar! Runt 135, helst inte större :) Om det var mankhöjden du syftade på med "små"? Blir tyvärr ingen betäckning med honom för någon av mina damer i år dock. Men kanske nästa... Det där med lite vilja låter ju dock inte så bra. Vill ju ha hästar med klös i :rofl:

Men då passar det mig utmärkt då jag vill ha små hästar! Runt 135, helst inte större :)

Då skulle min lilla Tildra bo hos dig istället för jag behöver hästar över 140. Du är inte intresserad av en bra treåring med mycket fart =) ?

Men då passar det mig utmärkt då jag vill ha små hästar! Runt 135, helst inte större :) Om det var mankhöjden du syftade på med "små"? Blir tyvärr ingen betäckning med honom för någon av mina damer i år dock. Men kanske nästa... Det där med lite vilja låter ju dock inte så bra. Vill ju ha hästar med klös i :rofl:

Ofsi frá Brún skulle passa dig då ;) Han är inte så hög och arbetsviljan är det absolut inget fel på! I stallet beter han sig så lungt att man kan ta han för en valack, men vid ridning tänder han till och blir en dröm :D

Alla blir inte stjärnor efter Garri:devil::devil::devil:
Bättre att satsa på bedömda hingstar som har presterat på tävlingar och visat att de håller måttet.....

Jag pratade med chefen och hon har visst bokat in två ston hos er och Geysir. Nu ska jag bara påverka henne så att hon skickar de bästa stona för jag tror han kommer bli en riktig goding den där Geysir:love:

Åh, Illingur hade mitt sto en date med när han och hon båda bodde på Island. Tyvärr blev det inget föl då, men jag gillar verkligen honom! Mkt trevlig att hantera också! :)

Alla blir inte stjärnor efter Garri:devil::devil::devil:
Bättre att satsa på bedömda hingstar som har presterat på tävlingar och visat att de håller måttet.....

Nej själv klart inte. Denna hingst är nu riden och har visat att han är mycket bra. Han ska visas i vår och har redan en bra exteriör bedömning.
Desutom har han en utmärkt stostam. Lite svart att visa och tävla en 3½ åring.

En duktig avlare kan bedöma hästar tidig. Hur tro du avelsframstegen kommer så fort på Island, genom att använda unga hingstar med toppstam och mycket rörelser.

Skall bli superkul att se alla topp hästar efter Geysir........
Kan knappt bärga mig:o:o:o

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: ameo
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka