Nya hingstar i Sverige 2010?

Sv: Nya hingstar i Sverige 2010?

Min Vera frá Södulsholti ska till Illingur i sommar :love: Är så förväntansfull!!

Illingur och Oliver är riktig fina.
Illingur funderade jag länge på men det är lite långt för, vill inte åka så långt med föl vid sidan. De utan föl tro jag inte passa till honom.

Oliver var jag nära att boka plats men de vilkor han har går jag inte med på.
Där få man ju inget tillbaka om stoet inte blir dräktig. Slänga ut mer än 10.000 har jag inte råd med.

Få hoppas att Illingur kommer söder ut eller går på semin.

Saefari är med en hingst som jag tycker verka intressant på pappret även han ju ung och lovande.

*kl*

Ramlade in på en sida med en ny hingst som ska komma in från Island efter landsmot.
Sindri frá Vallanesi, e: Illingur f Tóftum. (se: http://skogsdalaislandshastar.webs.com/bedmning.htm)

Jag tycker han verkade vara en bra hingst i alla fall. (fast jag ska ju inte betäcka tant, men man kan ju alltid kolla och drömma :angel:)

Senast ändrad:

Den vet jag om kommer stå nära oss. men han verka ju på filmerna inte vara så lätt att hantera under ryttare. Även tävlingsresultat på island är ju väldigt upp och ner. Har han en bra dag verka han ju hur fin som helst men sen kan han lika bra dra om han inte är på humör. Ryttaren har en del problem på filmerna. Han kommer ju ur samma sto linje som Nasi fra Hreppholum och de hästar är ju kända för att har mycket egen vilja.

Tro mer på fadern. Men fin teknat är han och stora rörelser, tyvärr lite för dåliga proportioner för många av mina ston med.

Vill dock se honom live först för att vara helt säker på vad jag tycker.

Börj pass dem som vill har lite mindra hingstar men ändå mycket gång. (- 2,9 i storlek)

Saefari? Var finns info om honom?

Sæfari är en supertrevlig häst med fantastiskt psyke. Jobbade hos Gummi och Eva vinter/våren 2009, före visningarna och VMsatsningen.
Jag har själv mycket tro i hästen, men han är ung och har inte hunnit visat hur hans avelskapacitet är - som alla unghingstar. Men jag hoppas och tror att han kommer nedärva sina fina egenskaper!

//Petronella

Saefari? Var finns info om honom?

Jag var i sommras på praktik hos Rasmus Möller Jensen och under den tiden var Saefari där och jag kan bara säga att jag vart väldigt kär. Så otroligt läcker häst och trevlig var han med. Jag är själv jätte sugen på att betäcka nått av mina ston med honom.:love:

Garri har jag ju varit sugen på att använda i aveln i flera år! Men det är 60 mil till Oviken!

Jag är också jättesugen, och jag har bara några mil dit! Men självklart kommer han hit när jag inte har råd. :(

Garri finns ju på semin med för den som våga sig på skick. Vet dock att tidigare har sperman efter hom inte varit så där super på TAI.
Vi kommer skicka två ston till honom nästa år då stå han hos sina andra ägare. Och det känsk helt ok att lämna sina gultklippa till dem.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: ameo
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka