Nya Explorer

Gammeln

Trådstartare
Den kom i morse via automatiska uppdateringar till min dator. Jättefint blev det :) Vad tycker ni?

Sv: Nya Explorer

Det är himla segt och jag ser ingen anledning till att de har flikar, det finns ju ändå inga genvägar till flikarna...

De där flikarna välkommnar jag med öppna armar.
Jag som är van med Firefox och ofta har flera saker på gång samtidigt spar plats på menyraden genom att bara ha ett fönster, men med flikar. (Svårt att förklara, men ni kanske förstår.)
Det är bra att de försöker höja säkerheten i IE! :banana:
Och utseendet är bättre också! :D

(Ser fram emot den dagen då jag inte behöver IE för att se vissa filmer o sånt, som idag inte funkar som det ska i Firefox.)

Jag kör också Firefox, men IE har ju inte alls samma möjligheter att öppna länkar i andra flikar (iaf inte som jag hittat än, men det är så segt så jag har inte det öppet länge).

Vilka filmer funkar inte att visa i Firefox? Enda gången jag har stora problem med Firefox är om vissa sidors menysystem inte funkar eller när jag ska köra med e-leg (då förstår jag inte gränssnittet för det ;))

YouTube funkar med säkerhet, men sen är det lite ställen där man kan ladda upp själv som inte vill funka + andra saker som svt, tv4 och så.
Säkert nån inställning hos mig som jag inte fixat (men min tur)...
Förut funkade inte min favoritradiokanals websändningar, men det verkar som att det är fixat nu. :D

Den version jag testat med IE är snabbare och flikarna funkar i a f tillräckligt bra för att man ska orka sitta o surfa en längre stund.
Firefox har ju fått lite ändringar också som jag försöker vänja mig med.

Enda gången jag har stora problem med Firefox är om vissa sidors menysystem inte funkar eller när jag ska köra med e-leg (då förstår jag inte gränssnittet för det ;))

Jag hatar när "professionella" webbsidemakare skapar sidornas menyer med JavaScript som inte är korrekt. Men eftersom IE är så snäll så tolkar IE de mest usla skrivna skript.
Däremot har jag i FF fått problem med java-web-applets. Får nullpointerexception lite då och då.

Däremot blev jag nyfiken på ditt E-leg-problem. Använder du det på CSNs hemsida? Har själv E-leg genom fsb/swedbank och tycker det funkar smidigt.

Jag har det på CSN och Nordea och har några(?) e-leg som filer på datorn samt på kortet. Men när jag gör det i Firefox så kommer inte det på kortet upp och filerna kan jag inte logga in med på banken (har dessutom glömt koderna). Ska försöka rensa bort filerna och sen testa om det fungerar då, för det borde ju fungera...

Jaha! Jag fick oxå IE 7 till min dator i morse, men inte blev det bra inte:cry:

Nedladdning och installation funkade ua, men när jag öppnar IE så kommer den förbannade rutan upp som säger att IE har stött på ett problem och avslutar alltihopa GAAAHH:mad:

Jag snackade runt med lite it folk som aldrig stött på nåt liknande. Ett tips jag fick var att köpa PC tidning och ominstallera från CD:n. Detta har oxå gjorts men samma problem kvarstår!!!

På samma skiva fanns som tur var FF så nu mina vänner anvnäder jag de istället men vill gärna ha tips och förslag på hur jag får igång IE igen.

"Hatar när datorn krånglar"

Senast ändrad:

Jaha! Jag fick oxå IE 7 till min dator i morse, men inte blev det bra inte:cry:

Nedladdning och installation funkade ua, men när jag öppnar IE så kommer den förbannade rutan upp som säger att IE har stött på ett problem och avslutar alltihopa GAAAHH:mad:

Jag snackade runt med lite it folk som aldrig stött på nåt liknande. Ett tips jag fick var att köpa PC tidning och ominstallera från CD:n. Detta har oxå gjorts men samma problem kvarstår!!!
Kan trösta dig med att det var precis samma krångel med farsans dator/installation.

Jag tycker problemet låter som Windows 98. Vilket operativsystem använder du? Om det inte hjälper att omformatera datorn, då är det knepigt :)

Jag använder XP home. Börjar vänja mig vid FF så det får kanske vara så i fortsättningen.

I allafall tills underbar IT kille kommer i nästa vecka och ska försöka väcka laptopen och nätverket till liv igen!

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
380
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: fejko
·
IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
381
Senast: Lavine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V