Nya direktiv för lagserien

Sv: Nya direktiv för lagserien

Alltså, det här tycker jag är ganska fascinerande och det har jag redan påpekat för de ansvariga innan reglerna publicerades men tydligen blev det såhär ändå...

Vid Riksfinal ska den arrangeras som en lokal FULLSTÄNDIG tävling över 2 dagar. (detta är undantag från TR V och alltså tillåtet)

Om man nu tycker att fullständig lokal tävling, dvs med alla tre grenar, är en så bra tävlingsform att Riksfinalen bör gå i den - VARFÖR är det då inte ok enligt TR, så att vi andra också får arrangera såna tävlingar?!

VAD sänder det ut för signaler om den sammankallande för TR-gruppen som aldeles nyligen gett ut ett nytt TR, bara några veckor senare själv skriver regler om att lagserien ska genomföras på ett sätt som strider mot TR?

:devil:

Dessutom hade vi beslutat på Norrmötet att lagserien i västerbotten skulle genomföras i lokal LA + nationell lätt. Så det måste väl också ändras nu då...

Jag blev mest förvånad att man inte fick vara med om man varit med i en final redan. Förut var det om laget vunnit en final som man inte fick vara med igen.

Det betyder ju att alla som varit med i år inte får vara med nästa år. Hur ska man nu få ihop till en final?

Sedan tänker jag i samma banor som du Anna_. Jag tycker inte att det är konstigt att göra en fullständig tävling av en final, men jag vill nog säga att det är ju omöjligt att veta att ens häst orkar det när man inte fått testa.

Tur att jag inte ska vara med i lagserien i år. Det hade jag ju inte kunnat heller med nya reglerna eftesom jag tävlade final för två år sedan.

Senast ändrad:

Jag får inte heller vara med, för jag ingick i det lag som kom sist i den senaste finalen :cool:

I och för sig så kan jag väl tycka att om lagserien går i LB och man redan har tävlat en säsong, så kanske man bör tävla högre klasser året efter... Jag är i alla fall inte särskilt sugen på att köra LB i år, jag vill köra på tid!

Men kanske det kan finnas underlag för en till serie, som går i tex nationell lätt? Division 2 och Division 1 :idea:

Du får ju köra lagserien även om du hr varit med i en final. Men har du varit med i en final innan så får du inte vara med i riksfinalen.

Gillar ditt tänk ;) Nuvarande lagserie är ju bara till för helt gröns kuskar och dit kan man ju inte riktigt räknas om har tävlat en säsong. Men dock tycker jag att tävlingsformen i lag är väldigt roligt och det ger en sammanhållning inom klubben som är tevlig så jag hade gärna välkomnat en "högre" serie. :D

Du får ju köra lagserien även om du hr varit med i en final. Men har du varit med i en final innan så får du inte vara med i riksfinalen.

Ja, det förstod jag jag. Men vem vill tävla lagserien i den form den är för att inte få vara med i finalen? Även fast vårt lag gillar varandra och gärna vill tävla tillsammans.

Ok då kanske ni kan byta hästar med varandra till finalen. ;) Det står ju ekipage så om ni byter hästar med varandra så får ni ju nya ekipage!

Alla kommer ju inte till final heller och saker och ting kan ju hända.

Liknande trådar

Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 403
Senast: mamman
·
Samhälle Vad tycker ni om de nya orden? Kommer ni använda dem? :) http://spraktidningen.se/nyord2018
2 3
Svar
50
· Visningar
2 943
Senast: Vallmo
·
Hemmet Idag kom paket på posten med nya bilder till badrumsväggen. Bilderna är reklamaffischer och posters från miljöerna i ett TV-spel, så...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Raderad medlem 120709
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stallboxar hyrs ut i andra hand. Intäkter och kostnader särredovisas inte. Verifikationer saknar underlag. Det konstateras i en...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix