Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Min gulbruna Hold Patsy La Belle 1171 bytte färg med årstiderna.

Det gör Xanadu också, konstantskimmel. Är tidvis väldigt ljus :)

KL

Fick precis reda på att connemarariks med utställning och ridklasser SAMT mästerskapen i hoppning och dressyr kommer att gå i Norrköping nästa år, sista helgen i juli tror jag det var...

Någon som ska dit?

Jag skulle vilja åka men tänker att det kanske är onödigt... Z blir 16 år nästa år så det är två år kvar innan han kan ställas som veteran på rasutställning (15 år är det på vanlig ponnyutställning).

Och eftersom utställning för mig är prio 1 så känns det inte lönt att åka för det andra klasserna...

Men vi får se till våren i vilket skick Z är i. Det är ju bra roligt på Riks ändå! :D

Jag är frestad. Det skulle vara kul att ställa upp i någon dressyrklass och ridklass kanske?, och passa på att ställa ut G igen, men det kräver sin koordination av någon som vill följa med som hästskötare.
Så om det finns någon frivillig bukefalist vore det kul :) G kommer med stor sannolikhet vara på kollo utanför Nybro då, så färden går isåfall från söder till norr istället för tvärt om.

Visserligen är maken snäll och hjälper till ibland, med där tror jag det går en gräns. En hel helg med bara häst... :arghh: ;)

Fördelen med Norrköping är att jag har gratis boende och uppstallning eftersom mina föräldrar bor knappt tre mil därifrån :p Hästskötare behöver jag inte heller bekymra mig om :D

Faktum är dock att det är en lång körning för mig. Inte vet jag vilka ponnyer som skulle vara värda att ta med heller. Peia hoppas jag innerligt är såld då. Cinna är 22 år och utställning för henne känns lite njaeää :p Sen hade hon väl kunnat gå någon hoppklass också men det kan hon lika gärna göra på vilken tävling som helst. Keso kommer vara 4 år och lär inte dra in några superduperpoäng när det är "riktiga" connemaradomare. (Påstår jag lite lagom fördomsfullt :angel: ) Han är dessutom för liten för mig att rida på.
Hade det funnits en led-klass så hade Mathilde kunnat delta med Cinna och/eller Keso men det lär inte hända.

Det fanns väl på riks i somras? Nåt för mindre ryttare iaf men vet inte om det var några startande :-)

Kommer inte åka så långt.

Jag har ca 55 mil till Norrköping så jag säger ett kanske på riks:p. Hade varit så himla roligt men det blir verkligen ett väldigt dyrt kalas för min del. Men inget är omöjligt!

Annars händer det inte mycket här. Både håller på att sättas igång efter vila. Men det är så dåligt underlag att det inte har gått att göra mer än att skritta och skritta..

Ponnymupp: Jättefin ponny och vilka fina resultat ni gjort:). Vad är det för ny ponnyregel som ev kommer gå igenom? Åldersregel?

knapplån.
får man göra en efterlysning? rc nr finns.
jag har i säkert tio år undrat vad som hände med henne.

Senast ändrad:

letar efter dale lee. rc 955.
träffade henne hos uppfödaren och föll för henne ordentligt. hade inte alls möjlighet att ha häst då.. men nu. född 95.

Det passar kanske bättre under efterlysningar på radannonser?
Du kan ju också prova under ifokus connemarasida.

tack, jag har en efterlysning på http://www.aramennoc.se/. de flesta tycker säkert, att jag är knäpp, men har man fallit så har man.

hon var en riktig kelgris som unghäst, och jag har tänkt på henne hela tiden. :)

Aramennoc funkar tyvärr inte så bra förtillfället eftersom webhotellet inte stödjer databasprogrammet, eller något sådant. Det är ju inte heller en sida man går in och letar efterlysningar på. Det finns en grupp på Ansiktsboken (FB) för häst-efterlysningar, testa där, eller i någon av connemaragrupperna.

Jag tror att ifokus funkar bättre för en efterlysning, eller varför inte på connemarasällskapets hemsida. Du kan ju mejla webmaster och fråga.

Hoppas du hittar ponnyn!

Senast ändrad:

Vad var det för stam på din?
Vill minnas att poetic justice bytte färg friskt (gulbrun i register)

Han är impoterad från Irland, en riktigt irländare alltså;) e.Slaney-Thunderstorm-Thunderbolt u.Dolly-Grey Dawn

Fiarano : Nya regel som är på "beställning" är att man kommer att kunna tävla ponny tom 20 år, man får alltså två år till på sig:D Detta pga det är för stort "hopp" mellan en 18 åring och en låt säga 40 åring rent erfarenhetsmässigt och resultatmässigt.

Tack snälla för tipsen, Facebook och ifokus ska jag söka på.
Skulle vara lite roligt att veta hur hon mår och om hon lever fortfarande. :)

Fiarano : Nya regel som är på "beställning" är att man kommer att kunna tävla ponny tom 20 år, man får alltså två år till på sig:D Detta pga det är för stort "hopp" mellan en 18 åring och en låt säga 40 åring rent erfarenhetsmässigt och resultatmässigt.[/QUOTE]

Oj, det hade jag ingen aning om! Tror dock inte att den kommer gå igenom faktsikt. Internationella ponnyåldern är 16 och det har tom varit tal om att åldern ska sänkas.

Sen är min erfarenhet att ungarna på 18-20 år är nog så konkurrenskraftiga på tävlingsbanan.

Kl
Igår blev Zacke akut värre i sin mage och blev väldigt påverkad :( så det fick bli ett kvällsbesök av jourveterinär som gav dropp och metacam mot inflammation i tarmen. Hoppas det går bra med tanke på att metacam i sin tur inte är så snällt mot magen. Utöver det ska vi blanda ut höt med havrehalm och ge foderjäst och en ny kur med sån där pasta för att återställa tarmbalansen :( nu hoppas jag verkligen att han blir bra :( synd att det skulle behöva gå så långt att han blev dålig.. Innan har han ju inte varit något påverkad förövrigt. Pigg, glad och hungrig. Och då har ju bajset varit "vattnigt" men fast förövrigt. Bara över en dag blev bajset nu enbart som vatten och jätte hängig och lämnar kvar hö :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 334
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 423
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 130
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈