Nya bilder

Seabaz

Trådstartare
Hänger på också och slänger in nytagna bilder på liten vit och mig, dock stillbilder då fotografen inte är den bästa :p

13939037.jpg

Tjockis :o
13939023.jpg

13939028.jpg

13939026.jpg

Ni får gärna slänga in nytagna bilder också, vi säger får inte vara tagna tidigare än Augusti i år :D

Sv: Nya bilder

Slänger väl in några bilder från kosseträningen jag och pållan var med på för några veckor sen.

Är jättestolt över henne för det var fösta gången
vi träffa kossor och hon var inte rädd från första stund ! :D

Två bonusbilder också :p

Förlåt oim bilderna blev lite stora :crazy:

Hon är en arab/haflinger korsning :D. Din häst då?

Tack :)

Det är gummiflis!
Sjukt bra underlag (dock inte att stoppa i då om man vill det). Men botten börjar släppa så det kommit upp massa småsten = inte så bra för mig då min häst går barfota. Desstuom är det förbjudet att fylla på med ny gummiflis då det inte är bra för naturen...

Westernsaved: Vad är det för bett du rider med?

Jättefina tottar allihop!

Tack så mkt :D

Din var också väldigt söt och fin färg, jag gillar lite mörkare fuxar :d

Senast ändrad av en moderator:

seabaz: vilken fin häst du har, smart att sätta hakar på tyglarna, det ska jag göra, då är det ju lättare att skifta om man skulle vilja byta ngn gång.

ni andra har fina hästar med, älskar fuxar :love: har själv en men han är guldfärgad inte lika mörk.

seabaz: vilken fin häst du har, smart att sätta hakar på tyglarna, det ska jag göra, då är det ju lättare att skifta om man skulle vilja byta ngn gång.

ni andra har fina hästar med, älskar fuxar :love: har själv en men han är guldfärgad inte lika mörk.

haft haft hakar jag också på mina tyglar, men tog bort dom idag... jag tycker det är mycket bättre att vara utan, med hakarna blir tyglarna mer ostabil har lättare att börja fladdra när man rider på långa tyglar...
men visst är det praktiskt när man väl ska ta av/på tyglarna... :p

Kan ju slänga in de nya bilderna här också! :D

13981345.jpg

13981344.jpg

visst är han söt här... :love:
13981555.jpg

Vilken underbar färg din häst har :love: Jag är också svag för fuxar, min första häst var fux men när jag skulle välja ut min häst jag har nu på stuteriet hade jag att välja på ca 75 skimlar, 4 bruna och en gul, :smirk: så det blev en skimmel :D

Angående hakar på tyglarna håller jag med dig! Dock på stångbett tycker jag inte jag märker så stor skillnad men på tränsbett rider jag aldrig med hakar.... Känns som sagt ostabilt..

jo, jag älskar min hästs färg! den är helt underbar! :)

jag har inte ridit så mycket med hakar på stång, men tycker de är för ostabila där också, föredrar heller att ha utan hakar helt på både tränsbett och stång...
stog som sagt bort mina idag och gud vad skänt det var utan... :p

Tack för att ni berättat att det blir ostabilt med hakar på tyglarna då ska jag inte skaffa sådana,..... men du seabaz kan du inte plocka bort hakarna så slipper du köpa nya tyglar i brådrasket

Hehe jo men så länge jag rider på stångbett så gör det ingen skillnad och jag skiftar tyglarna mellan två olika stångbett också, när jag rider på tränsbett tar jag bort hakarna men så jobbigt att knyta upp osv... hehe men egentligen är man väl bara lat

Det på bilden är ett Billy Allen Lazerbit från bonanza westernstore. Men numera rider jag med ett vanligt sprenger snaffle-bett.

Hehe jo men så länge jag rider på stångbett så gör det ingen skillnad och jag skiftar tyglarna mellan två olika stångbett också, när jag rider på tränsbett tar jag bort hakarna men så jobbigt att knyta upp osv... hehe men egentligen är man väl bara lat

Det är jag med, lat alltså.... det var därför jag tyckte det var smart.

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
682
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare