Nya bilder på mig och hästen! *bildbomb*

Sv: Nya bilder på mig och hästen! *bildbomb*

Travare? OFTA? Haha, det kan man inte tro :) OBS OBS OBS! Inget emot travare ;D

haha :p orsaken till att jag tog honom för 3,5 år sedan var just för att han var så pass fin i kroppen och så olik en travare... OBS OBS OBS! Tycker inte om travare...:rofl:

Vill bara tillägga till alla! Under förra veckan så fixade vi förvända galoppen på honom! :banana: Hade lite problem med vänstergaloppen från början, men igår red jag ett helt varv på volt i höger varv i vänster galopp! Är så GLAD! :bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Sällar mig till dem som säger att de gillar travare...

Jag gillar också travare och anser att de generellt är underskattade som ridhästar...

Visst är den där travaren snygg! Inget snack om saken... men lite syns det i alla fall att det är en travare, men inte på något negativt sätt!

Men tyvärr så är det också så att travare är gennerellt mindre duktiga "dressyr/western-hästar" eftersom de ändå inte är avlade för det vi "utsätter" dem för... så de flesta travare gör ett ortoligt jobb för sin ryttare! Men om man också tittar på ryttarna som köper travare så är de oftast "bara hemmaryttare" med mindre kunskap för att rida travare ordentligt och då blir ju resultat därefter också... För en sattsande person köper sällan en häst som inte är avlad för endamålet man har...

Dina tankar är helt rätt här men det finns varmblodstravare med rätt anatomi för att gå höga klasser. Problemet är ju att dom ofta också är bra i travet och där tjänar dom mest;). Min förra fick jag då betala rätt dyrt för...15.000 slängde jag upp för honom 1995.

Precis som du säger väljer inte den etablerade ryttaren en varmblodstravare och därför är det inte rätt att räkna ut dom som ridhäst i någon gren alls.

Gud sicken fin häst!!!
Ja har med en varmblods val. som är 17 år, ridit in själv, haft i 4,5 år :D kolla gärna in mina bilder på honom :D

Kan föresten slänga in några nya bilder på oss, från en tävling. Har inga "tävlingbilder" bara från uppvärmningen då själva tävlingen var innomhus och därmed mycket svårare att fotografera.

Trav: (Fotograf Thornbird)
15394314.jpg

Galopp: (Fotograf: Thornbird)
15394315.jpg

Galopp: (Fotograf: Eliine)
http://www.pixbox.se/pic_show_id15372195.html

Stopp: (Fotograf: Eliine)
http://www.pixbox.se/pic_show_id15372198.html

Skritt: (Fotograf: Eliine)
http://www.pixbox.se/pic_show_id15372201.html

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 031
Senast: Lycan
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 962
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar