Nya bilder på mig och hästen! *bildbomb*

Sv: Nya bilder på mig och hästen! *bildbomb*

*kl*
Ni ser jätte stiliga ut! :)

MVH Malin!

Jag var där hela söndagen och såg allt:D... Hoppas kunna ta med lilla fröken nästa år och vara med och tävla;)...en liten nätt resa på 73 mil bara:angel:

ja, men de är ju klart du ska! skulle ju vara jätteskoj! :D tror att jag ska försöka ta mig ner till söder på någon tävling nästa år också! :bump:

föresten... vad är det för liten fröken du har då?

Welsh Cob-04...betesrund på bilden som är tagen med mobilkamera utan finesser:o
Lilly070717_1.jpg
(lite ovårdad och så, friseras självklart inför kommande debut;))

Jätte fin häst du har och ni passar verkligen ihop!!:bow: Jag har själv ett varmblod som gått på trav tidigare men var som din,väldigt bekväm o ville inte springa.Han passar o trivs utmärkt med att bli riden i western o vi tävlar oxå på d-c nivå!!Man får verkligen lägga ner mycket jobb men det är de värda för man får dubbelt tillbaka.;)

Ser trevligt ut, ni verkar ha samma problem som jag och pållan har, mer rundat överlinje, mer avslappnad nacke och lite mer aktivitet bakifrån!
brukar fundera över var det gick fel och vem som är hennes travar pappa, eller om hon rent av är en travare i haflinger dräkt... min lilla traflinger!;)

Jätte fin häst och fortsätt med det goda arbetet!

japp, känner igen precis de du skriver... men bara när jag väl får med mig bakkärran så får han en finare linje och går mer avslappnat... så när man väl har fått till en sak kommer resten med på köpet!

Traflinger...:p du kanske har uppfunnit en helt ny ras... :rofl:
eller så är det kanske min som är en haflinger i en trav-dräkt;) eller så kanske våra rent av är släkt eller har något annat fuffens tillsammans....:rofl:

Tack!
jovisst, de är MYCKET jobb md en travare och självklart får man mycket tillbaka (alla övningar sätter sig i benmärgen... ;))

men sedan kanske jag ska ta och tillägga att jag verkligen INTE är någon varmblodstravarfans... har aldrig gillat varmbloden och kommer nog aldrig att göra de heller... men likt förbaskat har jag en egen...:p men som sagt, men lär sig mycket av dom! de går inte att förneka!

ha ha ha nåt skumt verkar det vara!
nere på kontinenten har dom ju travlöp för haflinger och där hade vi passat in! när hon sätter näsan i vädret och speedar iväg i sin snabba trav!!!:eek:
då kann dom flesta travare slänga sig i väggen!;)

haha! ja, om speciellt mig häst skulle få slänga sig i väggen, han har absolut ingen lust att springa lika fort som sina släktingar :p så honom skulle ni lätt slå...

Haflinger verkar ändå vara en väldigt mångsidig hästras (eller ponnyras kanske man ska skriva;))

*Putt, putt*

Några fler som vill kommentera??!!??!!!

Han är jättefin! :bow: :love:
Nu vet jag vad jag har att se fram emot ;)
Jag ska ta hem en 6-åring nu på foder för ev. senare köp (ej startad bara inkörd, grundriden engelskt i skritt och trav men har ej ork för galoppen än, han har också jättefin "rid-trav") och förhoppningsvis kan vi vara där ni är också om 3 år :D
Tänker prova på Trail och Pleasure med honom och kanske lite vanlig engelsk hoppning om han tycker om det. Skritt o travklasser till en början förståss om ett år eller så kanske.

Fick ett sms i dag att nu har han fått nya skor och är redo att komma hem till ***** (mig alltså), jag blev jätteglad och hoppas verkligen det går vägen den här gången!

Senast ändrad av en moderator:

ha ha ha nåt skumt verkar det vara!
nere på kontinenten har dom ju travlöp för haflinger och där hade vi passat in! när hon sätter näsan i vädret och speedar iväg i sin snabba trav!!!:eek:
då kann dom flesta travare slänga sig i väggen!;)

Hihi, det låter som vår bruksnordis (nu är hon pensionär men kan säkert rejsa om hon känner för det :D ) Hon kan travla j-lar så fort!!

men vad hände med din andra häst? fick inte du tag på en paintkorsning eller hur var det? eller har jag snurrat till det?:angel:;)

men vad hände med din andra häst? fick inte du tag på en paintkorsning eller hur var det? eller har jag snurrat till det?:angel:;)

om det är mig du frågar, så nej... du har nog blantat ihop mig med "Thornbird", hon hade i alla fall en paintkorsningn ett tag... men inte nu längre..

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 031
Senast: Lycan
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 962
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar